به گزارش برنا، تیم ملی والیبال جوانان ایران با پذیرش شکست برابر بلژیک و آرژانتین از راه‌یابی به جمع هشت تیم برتر رقابت‌های جهانی بازماند.

سرپرست تیم ملی والیبال بزرگسالان درباره عملکرد تیم جوانان در رقابت‌های جهانی، گفت: شاید عملکرد تیم جوانان ایران به  عنوان مدافع عنوان قهرمانی، از نظر نتیجه خوب نبوده اما تیم ایران در گروه بسیار سختی قرار داشت و بازیکنان این تیم نیز تجربیات بین المللی نداشتند.

مصطفی کارخانه تصریح کرد: والیبال کشورهای بلژیک و آرژانتین در رده سنی جوانان همواره جزو قدرت‌های مطرح جهان بودند در صورتی که برخی از بازیکنان ایران که در رقابت‌های جهانی شرکت کردند، حتی تجربه یک مسابقه خارج از ایران هم نداشتند.

سرمربی اسبق تیم والیبال جوانان تاکید کرد: بازیکنان ایران برای حضور در این رقابت‌ها بازی‌های تدارکاتی و مسابقاتی که آن‌ها را تحت فشار قرار دهد، نداشتند. از سوی دیگر در تیم جوانان بازیکنان تاثیر گذار که در لحظات حساس مسابقه به تیم کمک کنند، نداریم.

وی با اشاره به اینکه والیبال برد و باخت دارد، گفت: بازیکنان ایران در دو دیدار با بلژیک و آرژانتین که در پنج ست برگزار شد، تلاش خود را کردند و با تمام توان نقش آفرینی داشتند، اما به دلیل نداشتن تجربه لازم، نتیجه خوبی به دست نیاوردند.

کارخانه به برگزار نشدن مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2020 اشاره کرد و گفت: برگزار نشدن این رقابت‌ها در عملکرد تیم ایران در جهان نیز بسیار تاثیر داشت زیرا بازیکنان ایران در مسابقات قاره‌ای می‌توانستند حداقل هفت مسابقه در شرایط سخت را تجربه کنند. اما دیگر قاره‌ها مسابقات خود را برگزار کردند و تیم‌ها با تجربه بسیار بهتری در رقابت‌های جهانی شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه تیم ملی جوانان ایران دیدارهای تدارکاتی بین‌المللی هم نداشت، گفت: به‌رغم اینکه بازیکنان ایران شایستگی لازم را داشتند اما به دلیل نداشتن تجربه و استرس، نتیجه لازم را به دست نیاوردند. یادمان نرود که رده سنی جوانان مانند آب و هوای بهاری است و افت و خیز زیادی دارد. انشاالله این بازیکنان در فرصت‌های بعدی جبران خواهند کرد.