شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر کشور

یادداشت وزیر کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس

برنا/ احمد وحیدی وزیر کشور در یادداشتی به مناسبت هفته دفاع مقدس؛ خاطرنشان کرد: حضور ایرانیان در هشت سال دفاع مقدس از هر گوشه و کنار این سرزمین پهناور؛ لر، کرد، بلوچ، آذری، عرب، فارس و دیگر اقوام در کنار هم صحنه هایی زیبا از همدلی و وحدت ملی را به نمایش گذاشت.

یادداشت وزیر کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن این یادداشت بدین شرح است:

در تاریخ هر کشور و ملتی مقاطعی تعیین کننده و سرنوشت ساز وجود دارد که احیاکننده اراده های توحیدی، الهام بخش خود باوری، انسجام بخش و پیوند دهنده همبستگی ملی  و آغازگر حرکت در مسیری نو بوده است. اگر نگاهی عمیق و باورمندانه به تاریخ معاصر ایران عزیز اسلامی داشته باشیم، می توان ردپایی قوی از این مقطع عظیم و ماندگار تاریخی را در هشت سال دفاع مقدس جست و جو کرد. هشت سالی که سرتاسر عشق به میهن، دفاع از ارزش های دینی و انقلاب اسلامی، توسعه و پیشرفت کشور بوده است. ملتی که در برابر استکبار جهانی مقاومت کرد و نشان داد پیروزی ایمان، صبر و حقانیت بر ظلم و ستم شدنی است و تبلوری عینی  در عصر جدید و در دنیای تکنولوژی از آیه شریفه " کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ " در حافظه تاریخی به ثبت رساند. دشمنان ملت ایران گمان می کردند با تحولات و رخدادهای انقلاب، توان غلبه و راهبری استراتژی ها و نیات شوم شان را دارند؛ غافل از آنکه مردم عزیز ایران با ایمان و اراده و الگوگیری از مکتب اسلام و پیروی از رهبر آزاده و نستوه خود، در برابر همه توطئه ها و دسیسه های دشمنان ایستادگی می کنند. گذشت زمان نیز در طول جنگ تحمیلی نه تنها خللی در باور مردم ایران ایجاد نکرد بلکه همبستگی ملی در دفاع از وطن قوی تر گشت. حضور ایرانیان در هشت سال دفاع مقدس از هر گوشه و کنار این سرزمین پهناور؛ لر، کرد، بلوچ، آذری، عرب، فارس و دیگر اقوام در کنار هم صحنه هایی زیبا از همدلی و وحدت ملی را به نمایش گذاشت؛ در حقیقت، رمز و راز شکل گیری تحول فرهنگی در کشور در جنگ تحمیلی علیه ایران، در تقویت وحدت و برادری، مقاومت و پایداری، خوداتکائی و خودباوری، ایثار و شهادت‌طلبی، صداقت و پاکی، خلوص و بی‌‌ادعایی، معنویت و توکل به ذات اقدس الهی، بصیرت و ولایت‌پذیری و تمسک به سیره نبوی و رفتار علوی در این ایام نسبتا طولانی بود.  

همگان نسبت به سرنوشت کشور و مردم حساس بودند و به سهم خود یاری رسان بودند. هر کس به اندازه داشته ها و ظرفیت هایش در دفاع از کشور کوشید.

اقتصاد کشور علی رغم جنگ و فشارهای دشمن از حرکت باز نایستاد و جامعه به پویایی و پیشرفتش  ادامه داد. وقتی سخن از الگوگیری از هشت سال دفاع مقدس است، در واقع اشاره به این واقعیت است که در نظر داشته باشیم کشور در چه شرایط سخت اقتصادی و بین المللی توانست در برابر دسیسه های دشمنان ایستادگی و هماوردی کند. این تجربه درخشان تاریخی بیش از هر زمان دیگری نیاز به بازخوانی دقیق و همه جانبه دارد. علیرغم مشکلات کشور در حوزه های اقتصادی_معیشتی اما در صورت وجود اراده، ایمان و باور درونی به حل مشکلات، تنگناها می تواند زمینه ساز غلبه بر چالش ها باشد.

تجربه دفاع مقدس و بازخوانی هوشمندانه آن می تواند افق گشای این مسیر باشد و بایستی این تجربه به نسل جوان تر به نحو درست و واقعی منتقل شود؛ یعنی نسل جوان متوجه این واقعیت راهبردی شود که شهیدان و جانبازان و آزادگان سرافراز با حمایت آحاد ملت، با وجود انبوهی از سختی ها و تنگناها، کشور را از نیات دشمن بعثی و حامیان قدرتمندش نجات دادند و از  دل این تهدید و بحران، فرصتی نوین برای همبستگی، وحدت و تحرک همه جانبه ملی آفریدند. دغدغه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) مبنی بر آموزش درس های دفاع مقدس به نوجوانان و جوانان، نیز از همین است تا نسل نو کشور، متوجه توان و ظرفیت داخلی در مقابله با دسیسه های شوم دشمنان گردد. ظرفیت های بالقوه توسعه همه جانبه در کشور وجود دارد و این ظرفیتها نیازمند کاربست دقیق،  کارشناسی شده و باور مند از سوی نخبگان کشور است و امید بر این است که با همت جمعی و عبرت گیری از دوره درخشان دفاع مقدس زمینه برای توسعه همه جانبه انسانی، فرهنگی و اقتصادی در کشور با محوریت ارتقای معیشت مردم عزیز کشورمان فراهم شود.

با سلام و صلوات بر ارواح تابناک همه شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی