شهر خبر

نشست ۳ جانبه عراق، مصر و اردن درباره انتخابات اکتبر

نشست ۳ جانبه عراق، مصر و اردن درباره انتخابات اکتبر

وزرای خارجه مصر و اردن در دیداری که در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با همتای عراقی خود داشتند، بر حمایت کشورهایشان از انتخابات آتی عراق تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری ۲۴، طبق بیانیه وزارت خارجه عراق، فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل با سامح شکری، همتای مصری و ایمن الصفدی، همتای اردنی خود نشستی برای پیشبرد روند همکاری‌های سه‌جانبه و رایزنی درباره مسایل مهم مشترک سه کشور داشت.

وزرای خارجه عراق، مصر و اردن در این نشست از سازوکار تایید شده و نتایج مثبت آن برای سه کشور تقدیر کرده و حمایت خود را از انتخابات اکتبر آتی عراق اعلام کرده و برای آن آرزوی موفقیت کردند.

این سه وزیر در ادامه نیز بر اهمیت آغاز اجرای پروژه‌های توافق شده در حوزه‌های اقتصاد، انرژی و برق، تنظیم جدول زمانی برای اجرای آنها، تعیین طرف‌های مسؤول پیگیری و خدمات و منافع آنها برای تمامی سطوح تاکید کردند.

همچنین بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، در این نشست درباره آخرین تغییرات و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و پیامدهای آنها برای منطقه گفتگو شده و سه طرف بر لزوم ایجاد بستری مناسب و مشترک جهت توسعه روابط میان کشورهای منطقه تاکید کردند.

شرکت‌کنندگان در این نشست درباره برگزاری دیداری در آینده نزدیک در امان جهت پیگیری روند اجرای پروژه‌های اتصال برق توافق کردند.

انتهای پیام