شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر علوم

ماجرای انتقال معاون سازمان سنجش به دانشگاه علامه چه بود؟/ از تخلف دانشگاه علامه تا عقب نشینی سازمان سنجش


ماجرای انتقال معاون سازمان سنجش به دانشگاه علامه چه بود؟/ از تخلف دانشگاه علامه تا عقب نشینی سازمان سنجش

در شرایطی که وزیر علوم در بخشنامه‌ای خواستار خودداری دانشگاهها از هر گونه نقل و انتقالی شده، ماجرای انتقال معاون سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه علامه طباطبایی تامل برانگیز است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم،  در شرایطی که موضوع تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور از سوی مجلس شورای اسلامی دنبال می شود و اعضای کمیته مربوطه مشغول بررسی های خود در این زمینه هستند، دستور انتقال یکی از معاونان  این سازمان به دانشگاه علامه طباطبایی(ره) از سوی رئیس این دانشگاه جای تامل دارد.

بر این اساس حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در نامه ای به مدیر منابع این دانشگاه  دستور انتقال احسان جمالی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش را به گروه آموزشی سنجش و اندازه گیری این دانشگاه صادر کرده است.

تصویر نامه سلیمی به معاون دانشگاه

 

دانشگاه علامه طباطبایی (ره) , وزارت علوم ,

هر چند موافقتنامه خدایی رئیس سازمان سنجش  با این انتقال در پایان روزهای مرداد صادر شده اما دستور سلیمی به معاون منابع این دانشگاه در 9 شهریورماه و در زمانی ارسال می شود که با اولین بخشنامه وزیر علوم به مسئولان دانشگاه ها در تضاد است.

زلفی گل وزیر علوم در 6 شهریور ماه  سال جاری در  بخشنامه ای از روسای دانشگاهها و پژوهشگاهها و پارک های علمی خواسته بود از صدور هر گونه حکم جذب و نقل و انتقال اعضای هیئت علمی و انتصابات در هر سطحی خودداری کنند.

دانشگاه علامه طباطبایی (ره) , وزارت علوم ,

این تخلف رئیس دانشگاه علامه (ره) با واکنش های مختلفی روبرو شده است. بسیج دانشجویی دانشگاه با صدور نامه ای به وزیر علوم از عدم موافقت گروه مربوطه دانشگاه با این انتقال خبر داده و خواستار شفاف شدن موضوع این انتقال آن هم پس از صدور بخشنامه وزارت علوم شده است.

دانشگاه علامه طباطبایی (ره) , وزارت علوم , دانشگاه علامه طباطبایی (ره) , وزارت علوم ,

 

در شرایطی که  به نظر می رسد خبر بسیج دانشجویی درباره عدم نیاز گروه مربوطه به این انتقال صحیح بوده و شاید اقدام خاصی از سوی این گروه در انتقال معاون سازمان سنجش صورت نگرفته، اما بر اساس شواهد و نامه نگاری های صورت گرفته دستور صریح رئیس دانشگاه برای این انتقال صادر شده است.

با وجود این، رئیس سازمان سنجش پس از علنی شدن موضوع و مطالبه دانشجویان درباره  شفاف شدن روند این انتقال، موافقنامه قبلی خود را پس گرفته و در نامه دیگری در تاریخ  31 شهریور  خواستار لغو این انتقال شد.

دانشگاه علامه طباطبایی (ره) , وزارت علوم ,

 در ماه‌های گذشته انتقال برخی اعضای هیئات علمی دانشگاه‌ها و مراکز دولتی به دانشگاه علامه با انتقادات زیادی از سوی جامعه علمی این دانشگاه به خصوص اساتید و دانشجویان روبرو شده بود که به نظر می رسد این روند با وجود دستور صریح وزیر علوم، هنوز چندان مورد توجه مسئولان این دانشگاه قرار نگرفته است.

انتهای پیام/