شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#حوزه

پیشنهادات قانونی نمایندگان درباره رمزارزها/مجلس در این باره قانونگذاری می‌کند


پیشنهادات قانونی نمایندگان درباره رمزارزها/مجلس در این باره قانونگذاری می‌کند

عضو کمسیون اقتصادی مجلس از قانونگذاری در حوزه رمزارزها در مجلس خبر داد.

مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به موضوع رمزارزها، بیان کرد:در خصوص رمزارزها 2 بخش وجود دارد یک موضوع ماینینگ (استخراج رمز) که مسئله مصرف برق و همچنین خروج ارز برای خرید دستگاه‌های ماینر مطرح است و موضوع دیگر مبادله ارزهای دیجیتال است که به عنوان رقیب در مقابل بازار بورس ، ارز و طلا در اقتصاد کشور مطرح می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر قانونی که موضوع رمزارزها و مسائل مربوط به آن را ساماندهی کند و تکلیف بانک مرکزی و نهادهای نظارتی در خصوص مبادلات رمزارزها را مشخص کند وجود ندارد.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در حال حاضر ما با مجموعه‌ای از واسطه‌ها طرف هستیم که درگاه پرداختی را گرفته و مشغول بازار یابی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند که این مسئله را از بعد نظارتی مجلس از بانک مرکزی پیگیر هستیم تا این واسطه‌ها را ساماندهی کنند.

طغیانی با اشاره به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره رمزارزها که در قالب تبصره یک ماده 45 آیین‌نامه داخلی مجلس تدوین و اخیرا در جلسه علنی قرائت شد، گفت:در این گزارش به قاعده مند کردن 2 موضوع یعنی استخراج ارز (ماینینگ) و تبادل ارزهای دیجیتال پرداخته شده؛ در این گزارش برای قاعده‌مند کردن هر 2 این موضوعات پیشنهادات قانونی مطرح شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: گزارش به کمیسیون بازگشته و در حال بررسی است و به زودی مجلس درباره رمز‌ارزها قانونگذاری خواهد کرد.

انتهای‌ پیام/