شهر خبر

وزیر ارشاد: علی لندی یاد رزمندگان و شهیدان را زنده کرد / هر استان یک هنرستان هنرهای زیبا


وزیر ارشاد: علی لندی یاد رزمندگان و شهیدان را زنده کرد / هر استان یک هنرستان هنرهای زیبا

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که علی لندی نوجوانِ فداکار دهه هشتادی، نام و یاد رزمندگان دوران دفاع مقدس را زنده کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ صبح امروز شنبه سوم مهر 1400، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرستان موسیقی دختران تهران رفت تا در آیین بازگشایی هنرستان‌های هنرهای زیبا شرکت کند.

 

این مراسم به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: قصد داشتیم در آغاز سال تحصیلی گام‌های مهمی در حوزه آموزش برداریم. خوشبختانه شاهد بالا رفتن سرعت واکسیناسیون بودیم و در این زمینه اطمینانی نسبی در جامعه به وجود آمده که می‌تواند برای کادر آموزشی، دانش‌آموزان و خانواده‌ها و کسانی که درگیر این موضوع هستند فضای اطمینان بخشی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: برنامه دولت این است که بحث آموزش مجازی و حضوری را به صورت توامان ادامه بدهد و پس از اطمینان از واکسیناسیون روند عادی آموزش در کشور برقرار شود. مدرسه و حوزه آموزش حساسیت‌های زیادی دارد که باید فرآیند آموزش به صورت حضوری را در آن اجرا کرد. اجتماعی شدن بچه‌ها و روابط عاطفی که در این زمینه شکل می‌گیرد قطعاً با آموزش‌های مجازی اتفاق نمی‌افتد.

اسماعیلی گفت: در روزهای گذشته شاهد از دست دادن دانش‌آموزی دهه هشتادی بودیم که نوجوان قهرمانی بود و برای ما خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را زنده کرد. علی لندی اسم و خاطرات خود را در کتاب قطور افتخارات این مرز و بوم ثبت و ضبط کرد.

اسماعیلی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی هنرستان‌ها بیان کرد: حضور من در مراسم امروز به منظور توجه جدی وزارت ارشاد به مباحث آموزشی در حوزه‌های مختلف هنراست. وقتی من آمار هنرجویان برای حضور در هنرستان‌ها را می‌بینم این انگیزه ایجاد می‌شود که باید تسهیلات بیشتری را برای توسعه هنرستان‌ها برنامه‌ریزی کرد. ما تلاش می‌کنیم در هر استان حداقل یک هنرستان دخترانه و پسرانه احداث کنیم و این برنامه بسیار مهمی است که روی آن تمرکز داریم.

وی پس از پایان صحبت‌های خود به صورت نمادین زنگ بازگشایی هنرستان هنرهای زیبا را به صدا درآورد.

در پایان این مراسم با حضور وزیر ارشاد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، از هنرجویان رتبه زیر 100 کنکور هنر هنرستان‌های هنرهای زیبای استان تهران قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/