شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دانشگاه آزاد#سپاهان#تیم ملی

طهماسبی: زورمان به قراردادهای سپاهان نمی‌رسید و تیم را برای نایب قهرمانی بستیم/ جایگاه هیچ بازیکنی در تیم ملی تضمین شده نیست


طهماسبی: زورمان به قراردادهای سپاهان نمی‌رسید و تیم را برای نایب قهرمانی بستیم/ جایگاه هیچ بازیکنی در تیم ملی تضمین شده نیست

سرمربی تیم ملی ووشو بانوان و تیم دانشگاه آزاد گفت: زور ما به قراردادهای پیشنهادی سپاهان نمی‌رسید و برای همین تیم را جوان و برای نایب قهرمانی بسته بودیم.

راضیه طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر ووشو بانوان گفت: لیگ سال 99 در اواخر اسفندماه سال گذشته برگزار شد و ما توقع نداشتیم لیگ جدید در نیمه اول سال برگزار شود. با توجه به برنامه مسابقات و اردوهای ملی در نیمه دوم سال تصمیم به برگزاری لیگ در شهریورماه گرفته شد. 

وی در خصوص نایب قهرمانی تیم ووشو دانشگاه آزاد گفت: از مردادماه تیم را برای حضور در لیگ برتر جمع کردیم، اما پیش از این تاریخ نیز نحوه تمرینات بچه‌ها را رصد می‌کردیم. خدا را شکر قبل از آغاز مسابقات یک اردوی 12، 13 روز برگزار کردیم و توانستیم به هماهنگی بهتری دست پیدا کنیم. با توجه به شرایط باشگاه و بودجه‌ای که برای جذب بازیکن داشتیم، پیش‌بینی نایب قهرمانی را می‌کردیم و تیم را برای حضور در جایگاه دوم بسته بودیم، اما از کسب عنوان قهرمانی ناامید نبودیم. تمام تلاش خود را انجام دادیم و بچه‌های جوان ما انگیزه زیادی برای رویارویی با بزرگان سپاهان داشتند. با توجه به شناخت رقبای بچه‌ها آنها را آنالیز کرده بودیم و برنامه داده بودیم.

سرمربی تیم ووشو دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد:در وزن 48 کیلوگرم، سوگند محمدی قهرمان کشور رده سنی جوانان با وجود اولین حضور در رده سنی بزرگسالان مقابل زهرا شکوهی قهرمان اول تیم ملی بازی بسیار نزدیکی را به نمایش گذاشت، اما در نهایت باخت. در وزن 60 کیلوگرم مهنا کریمی بازیکن جوان ما مقابل شهربانو منصوریان دارنده 5 مدال طلای جهان، مسابقه خود را سه رانده کرد.

طهماسبی تصریح کرد: اعتقاد دارم در راند دوم ضربات منصوریان به پشت سر کریمی وارد و او گیج شد تا نتواند عملکرد بهتری داشته باشد یا حتی پیروز میدان شود.  ضربات به پشت سر در ووشو خطا است، اما قصد ندارم در کار داوران دخالت کنم و حتماً از دید آنها اینگونه نبوده است. گرفتن حتی یک راند از بازیکن بزرگی همچون منصوریان برای ما خیلی ارزشمند است.

وی افزود: ِاوین مرادی در اولین سال حضور در وزن 65 کیلوگرم، مبارزه خیلی خوبی مقابل سهیلا منصوریان انجام داد و حتی توانست سهیلا را به زمین بزند و امتیاز هوگو بگیرد. خیلی‌ها به دلیل جسارت و توانایی فنی خواهران منصوریان اصلاً جلوی آنها روی سکو نمی‌روند و یا به محض دریافت ضربه اول بیرون می‌آیند. بازیکن جوانان ما دو راند جلوی سهیلا منصوریان ایستادگی کرد و اصلاً کم نگذاشت. در 70 کیلوگرم، تارا پورحسن موفق شد صدیقه دریانی قهرمان سه دوره جهان را شکست بدهد. پورحسن سال گذشته نیز این کار را کرده بود، اما می‌گفتند دریانی کسالت داشته است. پورحسن باردیگر ثابت کرد برد سال گذشته او اتفاقی نبوده است.

سرمربی ووشو دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که به نطر می‌رسد رویکرد این باشگاه در بخش مردان جذب ستاره‌ها و در بخش بانوان سرمایه‌گذاری روی جوانان است، تصریح کرد: 4 سال قهرمان شدیم و در این چهار سال اخیر نیز نایب قهرمان شدیم. در زمانی که ما قهرمان می‌شدیم، تیم مردان ما روی سکو می‌رفت و اولی نداشت. در حال حاضر رویکرود ما جوانگرایی است. مگر بازیکنی مانند صدیقه دریانی چند سال می‌تواند بازی کند؟ دید ما این است که تیم جوان ما در دو سال آینده روی سکوی قهرمانی قرار بگیرد. از طرفی زور ما به قراردادهای پیشنهادی سپاهان نمی‌رسد. بالاترین  قرارداد ما  نصف قرارداد یک بازیکن سپاهان است و قیمت بازیکن ذخیره آنها  معادل مهره اصلی تیم ما است. 

طهماسبی در خصوص شرایط همکاری خود با تیم ملی افزود: هنوز سرمربی تیم ملی هستم، اما هنوز جلسه فنی که برای بازی‌های آسیایی این موضوع را اعلام کنند، برگزار نشده است و حکم به صورت رسمی زده نشده است. مربیگری در تیم ملی افتخار است و حضور در بازی‌های آسیایی هدف و انگیزه‌ام است. قهرمانی کشور آذرماه برگزار می‌شود و مسابقات انتخابی در اسفندماه برگزار خواهد شد. در اسفندماه اردوی 10 روزه‌ای خواهیم داشت و بعد اردوها به صورت متمرکز برگزار خواهد شد. 

وی در خصوص شانس کسب مدال طلای بانوان  بعد از مدال خدیجه آزادپور در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو گفت: ما در دو سال اخیر هیچ مسابقه‌ای نداشتیم و نمی‌دانیم بازیکنان در چه شرایطی هستند. الهه منصوریان را در فضای مجازی دنبال می‌کنم که برای حضور در بازی‌های آسیایی بسیار مصمم است. خواهران او، تارا پورحسن، مهنا رحیمی، آرزو سلیمی و زهرا شکوهی برای حضور در تیم ملی انگیزه دارند. 

سرمربی تیم ملی ووشو در خصوص اینکه جایگاه خواهران منصوریان در تیم ملی تضمین شده است، افزود: حتما همه بازیکنان باید در قهرمانی کشور و در انتخابی‌ها شرکت کنند تا به عضویت تیم ملی در بیایند. 

انتهای پیام/