شهرخبر

دلایل ریزش بازار چیست؟ / شاخص کل از کانال ۱.۶ میلیون واحد عبور می کند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: معتقدم اعلام فروش اوراق در بازار و اجبار کارگزاری‌ها به تسویه اعتباری و اعلام عرضه اولیه‌های سنگین که مبالغ سنگینی که در بازار نیاز داشت و همچنین نبود نقدینگی در بازار می‌توانند از دلایل ریزش بازار نام برد و دانست.

دلایل ریزش بازار چیست؟ / شاخص کل از کانال ۱.۶ میلیون واحد عبور می کند

به گزارش منیبان، شایان زهراکار درباره دلایل ریزش بازار سرمایه اظهار داشت: هفته گذشته بازار سرمایه کار خود را با شاخص یک میلیون و 450 هزار 220 واحدی اغاز و در پایان هفته با ریزش 64 هزار واحدی به عدد یک میلیون و 386 و 451 واحد رسید.

وی ادامه داد: در حالی که بازار سرمایه به سمت تعادل و تقاضا پیش می‌رفت اما در سه هفته گذشته بدون حمایت هیچ ارگانی با ریزش سنگین مواجه شد و زودتر از آنچه که فکر می‌کردیم شاخص چیزی حدود 200 هزار واحد کاهش پیدا کرد.    

این کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه کمتر از سه هفته کاری، بازار ریزشی را تجربه کرد که بدون هیچ دلیلی قیمت اکثر سهام  به قیمت سه کاری قبل رسید، گفت: وقتی شاخص به عدد یک میلیون و 600 هزار واحد نزدیک می‌شد باید حمایتی انجام می‌شد تا شاخص از عدد یک میلیون و 600 هزار واحد که یکی از بزرگ‌ترین نقطه مقاومت‌ها بازار در یک سال گذشته محسوب می‌شود، عبور می‌کرد.    

زهراکار گفت: متاسفانه تا به امروز که شاخص بی سر و صدا در حال ریزش است، هیچ یک از مسئولان دلیل قانع‌کننده‌ای برای این ریزش اعلام و عنوان نکردند.  

وی با اشاره دلایل ریزش شاخص در سه هفته گذشته اظهار داشت: معتقدم اعلام فروش اوراق در بازار و اجبار کارگزاری‌ها به تسویه اعتباری و اعلام عرضه اولیه‌های سنگین که مبالغ سنگینی که در بازار نیاز داشت و همچنین نبود نقدینگی در بازار می‌توانند از دلایل ریزش بازار نام برد و دانست.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: معتقدم این ریزش‌ها با ورود به فصل پاییز تمام شده و از روز کاری جدید با حمایت جزیی می‌توان شاهد افزایش تقاضا و ورود نقدینگی‌های خارج شده در بازار بود و از یک ماه بعد می‌توانیم شاهد بازار سبز و مثبت باشیم و از نقطه یک میلیون و 600 هزار واحد که نقطه سرسخت شاخص است، عبور کنیم.

وبگردی