شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#قانون اساسی#عراق#وزیر خارجه

بغداد: عاملان اقدامات تروریستی را طبق قانون مجازات می‌کنیم

بغداد: عاملان اقدامات تروریستی را طبق قانون مجازات می‌کنیم

وزیر خارجه عراق در جریان دیدار با رئیس اداره ضد تروریسم سازمان ملل بر مجازات عاملان جنایات تروریستی طبق قانون اساسی کشورش تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از البیان، فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با ولادیمیر ورونکوف، رئیس اداره ضد تروریسم سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

فؤاد حسین در جریان این دیدار اظهار کرد: عراق در راس کشورهایی است که با تروریسم مقابله کرده و در این مسیر به پیروزی‌های بزرگی دست یافته است و آماده همکاری با دستگاه‌های سازمان ملل برای مقابله با تروریسم است.

وی تاکید کرد: مجازات‌های قانونی مطابق قانون اساسی عراق برای هرکسی که علیه ملت ما مرتکب اعمال تروریستی شده باشد اعمال خواهد شد و کشورهای مربوطه باید مسئولیت خود را برای پایان دادن به این پرونده به عهده بگیرند.

وزیر امور خارجه عراق همچنین گفت که کشورش موضوع اردوگاه الهول سوریه را که عناصر خارجی داعش از ملیت‌های مختلف و همچنین زنان و کودکان در سوریه را در خود جای داده است، از نزدیک دنبال می‌کند.

در مقابل ورونکوف تلاش‌های عراق در زمینه مقابله با تروریسم را ستود و بر آمادگی سازمان ملل برای کمک به بغداد در راستای نابودی کامل تروریسم در این کشور تاکید کرد.

دو طرف همچنین درباره تلاش‌های عراقی‌ها در جنگ با گروه‌ تروریستی داعش، حمایت بین‌المللی از عراق و اهمیت تقویت همکاری و هماهنگی با کشورهای جهان برای مقابله با تهدید مشترک جهانی تروریسم رایزنی کردند.

انتهای پیام