شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#تهران#اربعین حسینی

با رعایت شیوه نامه های بهداشتی؛

ویژه برنامه‌های اربعین در حرم عبدالعظیم(س)

ویژه برنامه‌های اربعین در حرم عبدالعظیم(س)

ویژه برنامه‌های سوگواری ایام منتهی به اربعین حسینی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امسال نیز در ایام اربعین حسینی، این بارگاه ملکوتی با برگزاری ویژه‌برنامه‌های آئینی به دو شکل حضوری و رسانه‌ای همچون گذشته پذیرای زائران بوده و تدابیر ویژه‌ای برای این ایام در نظر گرفته شده است.

در همین راستا، شنبه سوم مهرماه، ویژه برنامه‌ای به صورت زنده و بدون حضور جمعیت از ساعت ۱۶ با سخنرانی حجت الاسلام کاظم صدیقی و مرثیه خوانی امیر نعیمی میهمان نگاه مخاطبین محترم شبکه قرآن و معارف سیما می‌شود.

ویژه برنامه شب اربعین مقارن با یکشنبه چهارم مهرماه، با سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی و مرثیه سرایی مجتبی باقری بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن امام حسین (ع)، با حضور جمعیت و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برپا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، ویژه برنامه‌های قرائت زیارت اربعین در ظهر روز اربعین از ساعت ۱۱ و همچنین در همین روز از ساعت ۱۳:۳۰ با سخنرانی حجت الاسلام حائری زاده و مرثیه خوانی مرتضی طاهری (بدون حضور جمعیت) به روی آنتن زنده شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

اطلاعیه حرم حضرت عبدالعظیم (س) در خصوص راهپیمایی اربعین

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (س) اطلاعیه‌ای در مورد راهپیمایی اربعین حسینی به شرح زیر صادر کرد:

قابل توجه راهپیمایان محترم اربعین
بمنظور حفظ سلامتی زائرین محترم و مردم عزیز و پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار، در روز اربعین، جز اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در نقاط تعیین شده، هیچ‌گونه برنامه دیگری که موجب توقف یا تجمع زائرین محترم باشد در آستان برگزار نخواهد شد و نحوه حضور علاقمندان در کربلای ایران اسلامی نیز به نحوی طراحی شده که دلدادگان حسینی پس از ادای سلام از راه دور، بدون ورود به فضای محدود ضرایح مقدس از مسیرهای تعیین شده تردد و عبور نموده و فرصت را در اختیار سایر راهپیمایان گرامی قرار دهند.