شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایتالیا#جمعه

اعتصاب صدها کارمند هواپیمایی موجب مسدود شدن جاده‌ها و فرودگاه رم شد


اعتصاب صدها کارمند هواپیمایی موجب مسدود شدن جاده‌ها و فرودگاه رم شد

صدها نفر از کارمندان صنعت هواپیمایی ایتالیا روز جمعه با برپایی اعتصاب یک بزرگراه منتهی به فرودگاه شهر رم را مسدود کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، صدها نفر از کارکنان صنعت هواپیمایی ایتالیا روز جمعه با برپایی اعتصاب از دولت این کشور خواستند تا مانع از حذف فرصت های شغلی مربوط به انتقال مالکیت شرکت بزرگ هواپیمایی آلیتالیا به شرکت هواپیمایی جدید آی تی ای شود.

 

بر اساس این گزارش، صدها نفر از کارکنان صنعت هواپیمایی ایتالیا روز جمعه بزرگراه مهمی را که به فرودگاه رم منتهی می شود، مسدود کردند و با این اقدام مخالفت خود را با حذف فرصت های شغلی در شرکت هواپیمایی ایتالیا اعلام کردند.

اعتصاب کنندگان در وسط این بزرگراه تحصن کردند. این اعتصاب همچنین موجب شد تا شرکت الیتالیا و سایر شرکت های هواپیمایی ایتالیا بیش از 130 پرواز خود را لغو کنند.

مذاکرات بین شرکت هواپیمایی جدید آی تی ای و اتحادیه های کارگری به بن بست رسیده است. این شرکت جدید قصد دارد از 15 اکتبر رسما فعالیت خود را اغاز کرده و جایگزین شرکت الیتالیا شود.

اتحادیه های کارگری بر این باورند که تنها 2800 نفر از 11000 کارمند آلیتالیا توسط شرکت جدید آی تی ای مجددا استخدام خواهند شد و بسیاری از فرصت های شغلی فعلی از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/