شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سال گذشته

کمبود کاغذ در آمریکا شرکت های خرده‌فروشی را به درد سر انداخت


کمبود کاغذ در آمریکا شرکت های خرده‌فروشی را به درد سر انداخت

بیش از ۲.۵ میلیون تن از ظرفیت تولید کاغذ چاپ و نوشتن در آمریکا که معادل یک پنجم تولید در ۲۰۱۹ می‌شود، از آغاز سال گذشته میلادی متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، افزایش تقاضا برای جعبه و ملزومات بسته‌بندی طی همه گیری کرونا تولید کاغذ در سراسر آمریکای شمالی را تحت تاثیر قرار داده و این اتفاق در بدترین زمان برای شرکت‌های خرده فروشی افتاده است.

طبق گفته رئیس شرکت بازاریابی مستقیم بلاردی وانگ در سانفرانسیسکو، حدود 100 میلیون کاتالوگ در بزرگترین فصل هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان در آمریکا به دست آنها نخواهد رسید.

در شرایطی که بسیاری از کارخانه‌های تولید کاغذ به تولید کارتن برای بسته‌بندی محصولات به خاطر افزایش خریدهای اینترنتی در بحبوحه کرونا روی آورده و بسیاری دیگر تعطیل شده‌اند، بیش از 2.5 میلیون تن از ظرفیت تولید کاغذ چاپ و کاغذ برای نوشتن در آمریکا که معادل یک پنجم تولید در 2019 می‌شود، از آغاز سال گذشته میلادی متوقف شده است.

ناشران و چاپگرها در آمریکا چشم به واردات کاغذ دارند ولی بالا رفتن هزینه‌های لجستیکی و افزایش تقاضا در سایر بازارها، این گزینه را محدود کرده است.

واردات کاغذ و مقوای آمریکا 9.7 درصد در سال گذشته میلادی کاهش یافته است و در حال حاضر بسیاری نمی توانند کاغذ مورد نظر خود را پیدا کنند.

مشکلات به وجود آمده در زنجیره عرضه، بازار در سایر کشورها را هم مختل کرده است. سوپرمارکت های انگلیس با کمبود شدید لوازم روزمره مثل دستمال توالت مواجه هستند.

کمبود کاغذ در آمریکای شمالی بیشتر نتیجه کاهش ظرفیت کارخانه های تولید کننده و و کمبود نیروی کار است تا بالا رفتن هزینه مواد اولیه. متوسط قیمت کاغذ در آمریکا 16 درصد در فصل تابستان افزایش یافته است و این روند افزایشی احتمالاً تا 2023 ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/57