شهر خبر

دیدار وزرای خارجه عربستان و قطر در نیویورک


دیدار وزرای خارجه عربستان و قطر در نیویورک

وزیر خارجه عربستان در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با همتای قطری خود دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج اونلاین، وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که شاهزاده «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه این کشور روز جمعه با شیخ «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» همتای قطری خود دیدار کرد.

وزارت خارجه سعودی اطلاعات بیشتری در مورد این دیدار که در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد ، فاش نکرد.

همچنین وزارت امور خارجه قطر در مورد این جلسه، جزئیات آن و موضوعات مورد بحث صحبت نکرد.

روز گذشته این دو وزیر در جلسه‌ای که شامل «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و وزرای شورای همکاری خلیج فارس بود شرکت کردند، جایی که دو طرف درباره اوضاع افغانستان و یمن نیز بحث کردند.

در سال 2017، بحران سیاسی شدیدی رخ داد که طی آن عربستان، امارات، بحرین و مصر روابط خود را با قطر با ادعای حمایت از گروه‌های افراطی قطع کردند؛ ادعایی که دوحه آن را تکذیب کرد.

در 5 ژانویه، در جریان چهل و یکمین اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در العلا عربستان، توافق آشتی که به سخت‌ترین بحران از زمان تاسیس شورای همکاری خلیج فارس در سال 1981 پایان داد، امضا شد و پس از آن طرف‌های بحران شروع به بازسازی روابط، از سرگیری پروازها، باز کردن مرزها، دیدارهای مجدد و مذاکرات دوجانبه کردند.

انتهای پیام/