یک راه کمک به حفاظت از نوزادان در برابر کرونا، تزریق واکسن آن به زنان باردار است که از این طریق انتقال آنتی‌بادی از مادر به نوزاد میسر می‌شود.

به گفته محققان، یک راه کمک به حفاظت از نوزادان در برابر کرونا ویروس، تزریق واکسن کووید ۱۹ به زنان در دوران بارداری است. در این مقاله می‌خوانیم که انتقال آنتی‌بادی از مادر به نوزاد با تزریق واکسن کووید۱۹ امکان پذیر است.

به گزارش علاج نیوز، به نقل از مدیسن نت، مطالعه جدید محققان دانشگاه نیویورک نشان داد که مادران بارداری که واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده اند، سطح بالایی از آنتی بادی‌ها را به نوزادان خود منتقل می‌کنند.

محققان کشف کردند که ۱۰۰ درصد از ۳۶ نوزاد تازه آزمایش شده هنگام تولد پس از دریافت واکسن توسط مادران شأن دارای آنتی بادی محافظ بودند.

آنها بالاترین میزان آنتی بادی را در خون بند ناف مادرانی مشاهده کردند که در نیمه دوم بارداری خود کاملاً واکسینه شده بودند. این امر با محافظت از نوزادان در ماه‌های اول زندگی ارتباط دارد.

دکتر «اشلی رومن» سرپرست تیم تحقیق می‌گوید: مطالعات اهمیت واکسن‌ها در دوران بارداری و قدرت آنها را در محافظت همزمان از جان دو نفر با جلوگیری از بیماری‌های شدید در مادران و نوزادان تقویت می‌کند.

وی در ادامه می‌افزاید: اگر نوزادان بتوانند با آنتی بادی متولد شوند، می‌تواند آنها را در چند ماه اول زندگی، زمانی که در معرض بیشترین آسیب هستند، محافظت نماید.

به گفته محققان، اگر زنان واکسینه شوند، سطح آنتی بادی نوزادان بسیار دلگرم کننده است.

محققان اذعان می‌کنند این یافته‌ها می‌تواند از دلایل مهم تزریق واکسن کووید ۱۹ به زنان در طول بارداری باشد تا فواید آن نصیب نوزادان شأن هم شود.

در این مقاله متوجه شدیم که انتقال آنتی‌بادی از مادر به نوزاد با تزریق واکسن کووید۱۹ امکان‌پذیر است.