رامین پاشایی، رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا با اشاره به آغاز سال تحصیلی مجازی، اظهار کرد: در اوایل مهر و آبان ماه کلاس‌های دانش آموزان به صورت مجازی است و باز هم مانند سال گذشته شاهد حضور دانش آموزان در اپلیکیش‌های آموزشی خواهیم بود که اصلی‌ترین آن شاد است. طبق بررسی صورت گرفته اپلیکیشن شاد نسبت به سال گذشته کامل‌تر و بهتر شده است.

او به معلمان توصیه کرد فقط در بستر شاد آموزش مجازی را داشته باشند و گفت: متاسفانه سال گذشته شاهد این بودیم معلمان و مربیان مدارس از سایر پلتفرم‌های خارجی برای آموزش مجازی استفاده می‌کردند که همین مسئله مشکلاتی را ایجاد کرد و باعث آزار و اذیتهای اینترنتی شد که مهم‌ترین آن، قضیه مومو بود که باعث ایجاد ترس در دانش آموزان شده بود.

پاشایی تاکید کرد: معلمان یا از اپلیکیشن شاد برای آموزش مجازی استفاده کنند و یا از اپلیکیشن‌های داخلی، چراکه محیط امن‌تری برای آموزش مجازی دانش آموزان است و کنترل و نظارت بر آن راحت‌تر خواهد بود.

رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا به والدین دانش‌آموزان ضمن توصیه‌ای افزود: حتما به فرزندان‌ آموزش دهند اگر در فضای مجازی اتفاقی افتاد به والدین اطلاع دهند و به هیچ عنوان به تماس‌هایی که از سمت فرد ناآشنا انجام می‌شود، توجه نکنند.

او ادامه داد: ممکن است سودجویان پیامکی با عناوینی مثل اختصاص اینترنت دانشجویی و دانش‌آموزی، برای افراد ارسال کنند اگر بنا به اختصاص اینترنت به دانش آموزان و دانشجویان باشد از سوی وزارت ارتباطات و یا رسانههای رسمی اطلاع‌رسانی می‌شود. اگر پیامکی با این مضمون برای افراد ارسال شد توجه نکنید چراکه این اقدامات ترفندهای فیشینگ و خالی کردن حساب‌های بانکی است.

پاشایی گفت: معلمان اگر از پلتفرم‌های خارجی برای آموزش مجازی استفاده می‌کنند حتما محدودیت دسترسی‌ها را مدنظر قرار داده و اجازه ندهند افراد غریبه وارد گروه‌ها و کانال‌ها شوند. سال گذشته پرونده‌هایی درخصوص انتشار عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی داشتیم به همین دلیل توصیه به معلمان این است که هنگام ضبط و ارسال فیلم‌های آموزشی دقت لازم را داشته باشند.

رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا خاطرنشان کرد: معلمان هنگام ایجاد کانال برای آموزش مجازی، دقت داشته باشند که دسترسی‌ها را محدود کنند و شرایط را طوری فراهم کنند که افراد غریبه نتوانند وارد کانال آموزشی شوند و فقط دانش‌آموزان در کانال حضور داشته باشند. همچنین حتما چک کنند شماره‌هایی که در کانال و یا گروه‌ها اضافه می‌کنند برای دانش آموزان باشد چراکه مواردی را سال گذشته داشتیم که افراد ناباب وارد کانال‌ و گروه‌های آموزشی می‌شدند و از راه‌های مختلف مشکل ایجاد می‌کردند.

انتهای پیام/ 4