شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#گردو

اتفاق خوبی که با خوردن گردو برای پوست می افتد

کدخبر: 442989
اقتصادنیوز : گردو ماده ای بسیار مغذی و پرخاصیت برای سلامت بدن است. یکی از مهم ترین اثرات خوردن روزانه گردو رفع مشکلات پوستی و داشتن پوست سالم است .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک،خوردن نصف فنجان گردو در طول روز باعث پایین آمدن سطح کلسترول می شود، سلامت بدن را ارتقا می دهد، قلب را سالم نگه می دارد و همچنین یک ماده مغذی  محسوب می شود که باعث زیبایی پوست شده و به دلیل این که سرشار از ویتامین و مواد مغذی ضروری است، درخشندگی و جوانی طبیعی پوست را هم بالا می برد. مواردی که در ادامه خواهید خواند، اشاره ای به اثرات مثبت خوردن روزانه ی گردو برای پوست است .

جلوگیری از پیری زودرس

گردو سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث محافظت از پوست در برابر آسیب محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید  می شود. خوردن مقدار کمی گردو در طول روز باعث می شود که پوست در برابر عوامل مضر مقاومت کند و ظاهر جوانتری در مدت زمان طولانی تر داشته باشد. گردو سرشار از ویتامین ب است که باعث کاهش مشکلات پیگمنتیشن می شود و بدن را وادار به تولید سلول های پوستی جدید می کند.

 

جلوگیری از پیری زودرس

مرطوب نگه داشتن پوست

گردو اسید چرب امگا 3 سالم دارد و میزان امگا 3 آن از دیگر آجیل ها بیشتر است. مصرف امگا 3  به اندازه کافی برای سلامت پوست اهمیت دارد و باعث تعادل تولید روغن، از بین بردن سموم و افزایش رطوبت پوست می شود و پوستی نرم و بدون چروک را تجربه خواهید کرد. اضافه کردن گردو به رژیم غذایی، راه حلی عالی برای زیبا تر و نرم تر شدن پوست است.

کاهش تیرگی ها و پف چشم

هنگامی که صبح با زیر چشم تیره یا چشم های پف کرده بیدار می شوید، می توانید از پچ چشم استفاده کنید یا یخ زیر چشم خود بگذارید اما خوردن یک مقدار گردو هم همین تاثیر را برای شما دارد. گردو از ویتامین e غنی شده است که باعث کاهش تیرگی های پوست می شود.

کاهش تیرگی و پف چشم

جلوگیری از چروک پوستی

اضافه کردن مقداری گردو به روتین صبحانه باعث می شود که مواد مغذی به بدن تان برسد و پوست را بهبود می بخشد. چربی های سالم موجود در گردو حساسیت پوست را از بین می برد، باعث درمان وضعیت های مختلف مثل درماتیتیس می شود و به مبارزه با التهابات می پردازد. همچنین باعث می شود که پوست شما درخشان و عاری از هرگونه آکنه  باشد.

روشن کردن پوست

چیزی که می خورید روی پوست تان اثرگذار است و هیچ کرم پودری نمی تواند به اندازه آن زیبایی ایجاد کند. خوردن گردو باعث تقویت وضعیت گوارشی و تولید باکتری های سالم می شود که برای گوارش ضروری هستند و سلامت کلی بدن را افزایش می دهند و باعث می شوند که پوست از داخل سالم باشد و درخشان جلوه کند.

گردو برای پوست صورت

مناسب برای پوست سر

اضافه کردن گردو به وعده غذایی موارد مثبت زیادی برای پوست صورت و پوست سر دارد. آنتی اکسیدان ها و اسید چرب سالم موجود در گردو باعث تحریک فولیکول ها می شود و مو های براق و حجیم را ایجاد می کند. خوردن گردو باعث سالم شدن پوست سر شده و شوره و خارش را از بین می برد.