شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#افغانستان#طالبان#گفتگو

طبق اعلان سخنگوی طالبان؛

سفیر ترکیه در افغانستان با سران طالبان دیدار کرد

سفیر ترکیه در افغانستان با سران طالبان دیدار کرد

سفیر ترکیه در کابل با سران طالبان به طور جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «محمد نعیم ورداک» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای که در توئیتر انتشار یافت، اعلام کرد که «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر موقت طالبان روز پنج شنبه با «جیهاد ارگینای» دیدار کرده است.

در این بیانیه آمده است که حنفی بر روابط دوستانه ترکیه با افغانستان تأکید کرده و «اینکه دو کشور دو ملت دوست و برادر بوده و دارای روابطی عمیق و دیرینه هستند. دو کشور همچنین از پیوندهای مذهبی و فرهنگی برخوردارند».

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «ما [دولت طالبان] خواهان توسعه روابط دیپلماتیک با ترکیه هستیم. امنیت در سرتاسر افغانستان تضمین شده است و ما خواهان آنیم که سرمایه گذاران ترکیه در زمینه‌های مختلف در افغانستان سرمایه گذاری کنند».

این بیانیه همچنین به نقل از حنفی خاطرنشان کرد که طالبان خواهان تداوم همکاری ترکیه در حوزه‌های بهداشت، آموزش و عرصه‌های بشردوستانه است.

در مقابل، سفارت ترکیه در کابل نیز روز جمعه اعلام کرد که ارگینای نیز با «لطیف منصور» وزیر آب و انرژی موقت طالبان دیداری سازنده داشته است.

وزارت آب و انرژی افغانستان در بیانیه‌ای به نقل از سرپرست موقت این وزارتخانه بر تداوم و توسعه روابط حسنه و همکاری جویانه میان افغانستان و ترکیه تأکید کرد.