به گزارش برنا؛ پرسپولیس و الهلال که به زعم خیلی از کارشناسان و اهالی فوتبال فینال زودرس آسیا را در مرحله نیمه نهایی غرب آسیا برگزار می کنند، در حالی برای این دیدار آماده می شوند که می توان گفت شرایط کاملا متفاوتی را در آستانه این بازی حساس پیش روی خود می بینند.

دردسرهای ویژه برای حریف پرسپولیس

تیم اول شهر ریاض در حالی پس از شکست استقلال توانست مجوز حضور در جمع 4 تیم برتر آسیا را به دست آورد که به حکم قرعه باید روبروی نایب‌ قهرمان آسیا و قهرمان 5 دوره لیگ برتر ایران به میدان برود. الهلالی ها که شاکله اصلی تیم ملی عربستان را تشکیل می دهند با 9 ملی پوش رکورددار تعداد بازیکن تیم ملی در لیگ عربستان هستند، موضوعی که می تواند برای این  تیمدر شرایط فعلی دردسرساز و چالش زا شود. 

برنامه الهلال در لیگ

در حالی که برنامه ریزی های عجیب و غریب AFC به نوعی صدای اعتراض تمام تیم های آسیایی را درآورده است، این چالش به نوعی برای عربستانی ها هم وجود دارد. شاگردان ژاردیم در حالی که در شرایط فعلی در لیگ عربستان بازی های خود را پیگیری می کنند که روز 5 شنبه در خانه الشباب به مصاف این تیم رفتند. این در حالی است که حضور این تیم در کوران لیگ قهرمانان آسیا باعث شده این تیم یک بازی معوقه برابر الفیحا را پیش روی داشته باشد، دیداری که قرار بود روز ششم مهرماه برگزار شود اما با توجه به حساسیت بازی برابر پرسپولیس این بازیمعوقه الهلالی ها بار دیگر به تعویق افتاد و به زمان دیگری موکول شد. آبی های عربستانی در ادامه مسیرشان تا قبل از تقابل برابر پرسپولیس، به جز بازی اول مهر روبروی الشباب باید روز 10 مهرماه در دیداری خارج از خانه به مصاف تیم الحزم بروند تا این بازی پایانی بر دیدارهای باشگاهی الهلال تا قبل از تقابل با پرسپولیس باشد.

وجه اشتراک پرسپولیس و الهلال

در پیش بودن بازی های مقدماتی جام جهانی در آسیا معضل و مشکل مشترکی است که پرسپولیس و الهلال به نوعی با آن روبرو هستند. الهلالی ها که پیش تر به آن اشاره شد، با حضور 9 بازیکن ملی پوش باید در دو بازی حساس برابر ژاپن و چین در قالب تیم ملی عربستان به میدان بروند، دیدارهایی که به ترتیب در 15 و 20 مهر برگزار می شود و احتمال هر اتفاقی برای بازیکنان تیم ملی عربستان که بعضا یاران کلیدی الهلال محسوب می شود وجود دارد. 

نیمه پر لیوان

درگیری اکثر ستاره های الهلال در تیم ملی و بازی های باشگاهی در حالی رخ می دهد که این موضوع ممکن است منجر به ایجاد مشکلاتی از جمله مصدومیت و خستگی و... شود اما این موضوع وجه دیگری هم دارد که شاید بتوان گفت این مساله نیمه پر لیوان برای الهلالی ها محسوب می شود که آن حضور بازیکنان این تیم در کوران بازی ها و ایجاد هماهنگی تیمی بهتر برای دیدار برابر پرسپولیس است که از این دید شاید بتوان گفت در مقایسه با شاگردان یحیی گل محمدی از امتیاز ویژه ای برخوردار هستند.

پرسپولیس نگران اما امیدوار

در مقایسه شرایط الهلال با پرسپولیس این موضوع مشخص می شود که تیم گل محمدی از جهت بازی های رسمی و حضور در کوران رقابت ها در نقطه روبروی الهلالی ها است. آخرین دیدار رسمی پرسپولیس تا قبل از مصاف برابر الهلال دیدار این تیم در تاجیکستان برابر استقلال بود و با توجه تعطیلی لیگ و لغو برگزاری دیدار سوپرجام به دلیل مخالفت سرمربی تیم ملی، به نظر می رسد گل محمدی و همکارانش باید دلخوش به برگزاری دیدارهای دوستانه و تدارکاتی باشند. این در حالی است که ملی پوشان پرسپولیس برای دیدارهای ایران در مقدماتی جام جهانی برابر امارات و  کره جنوبی در خدمت دراگان اسکوچیچ باشند و به جز روز بازی حضور در اردوی قبل از این دیدارها را در برنامه دارند. با توجه به حساسیت این بازی ها برای تیم ملی برخی نگرانی ها در مورد ملی پوشان اردوی پرسپولیس را تحت الشعاع قرار داده است که البته پرسپولیسی ها امیدوارند با مساعدت فدراسیون و همین طور کادر فنی تیم ملی، به بازی تنها نماینده باقی مانده  ایران در لیگ قهرمانان آسیا به چشم دیدار ملی نگاه شود تا در کنار حفظ منافع تیم ملی، تمهیدات لازم برای موفقیت پرسپولیس به عنوان نماینده ایران اتخاذ شود./ 5