شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#برگزاری انتخابات

عزم دولت میقاتی برای برگزاری انتخابات پارلمانی در بهار آینده


عزم دولت میقاتی برای برگزاری انتخابات پارلمانی در بهار آینده

نخست وزیر لبنان که به فرانسه سفر کرده است پس از دیدار با ماکرون از عزم دولت این کشور برای برگزاری انتخابات پارلماین در بهار سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از النشره، «نجیب میقاتی» که به پاریس سفر کرده است در نشست خبری پس از دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد: دولت با هماهنگی رئیس جمهوری و پارلمان در راستای انجام اصلاحات ضروری گام خواهد برداشت.

وی از عزم دولت در برگزاری انتخابات پارلمانی در بهار سال آینده خبر داد.

میقاتی ضمن ابراز مباهات به دیدارش با ماکرون تاکید کرد: در جریان دیدار با ماکرون، ما موضوعات متعددی را اهمیت زیادی برای دو کشور دارد، مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم. فرانسه همواره حامی لبنان و ملت آن بوده و در بزرگترین بحران تاریخش به آن کمک کرده است. همواره در کنار ما بوده چه طی انفجار چهارم آگوست و چه طی سه نشست در حمایت از لبنان، حامی لبنان بوده است.

وی خطاب به میقاتی در نشست خبری اعلام کرد: حمایت شما از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا فرانسه قلب جامعه جهانی متشکل از برادران عرب و دوستان ما در دنیاست و در این زمینه مایلم که مراتب تشکر خود و ملت لبنان را از شما ابراز بدارم.

نخست وزیر لبنان گفت: لبنان به حمایت عربی و غربی از لبنان امید دارد. مطمئن هستم که شما حامی لبنان هستید. تشکر از میزبانی شما و تعهد شما به لبنان و لبنانی ها و درود بر دوستی میان لبنان و فرانسه.

از سوی دیگر ماکرون هم در نشست خبری پس از دیدار با میقاتی گفت: لبنان شایسته وضع بهتر از شرایط حال حاضر آن است. ما به همکاری با دولت جدید ادامه خواهیم داد.

وی افزود: ما حمایت خود را از دولت و ملت لبنان ادامه خواهیم داد و همه در لبنان می‌دانند که چه طرفی در مسیر دولت کارشکنی کرده است.

ماکرون گفت: دولت لبنان باید در راستای مبارزه با فساد حرکت کند. نظام و سیستم مالی و بانکی لبنان نیاز به اصلاحات زیادی دارد.

رئیس جمهوری فرانسه افزود: من با نخست وزیر لبنان روند تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت را مورد رایزنی قرار دادم.

ماکرون بیان کرد: دولت لبنان باید هرچه سریعتر مذاکرات با صندوق بین المللی پول را شروع کند. جامعه جهانی بدون انجام اصلاحات کمکی به لبنان نخواهد کرد. نخست وزیر لبنان متعهد به انجام اصلاحات ضروری شد.

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد: فرانسه همواره  چه بعد از انفجار بندر بیروت و چه در جریان نشست‌هایی که در حمایت از لبنان برگزار کرده، در کنار لبنان قرار داشته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/