شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ترکیه#رئیس جمهور

در آستانه دیدار با پوتین؛

اردوغان: به دنبال تقویت روابط با روسیه هستیم

اردوغان: به دنبال تقویت روابط با روسیه هستیم

رئیس جمهور ترکیه ضمن اشاره به اینکه روسیه کشور دوست محسوب می شود، گفت: آنکارا به دنبال تقویت روابط با مسکو است و ما انتظارات متفاوتی از دیدار با پوتین داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پیش از دیدار هفته آینده خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در شهر «سوچی»، گفت: ما به دنبال تقویت روابط دوجانبه با روسیه و دستیابی به داد و ستدهای تجاری به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار هستیم.

وی در ادامه گفت: آنکارا انتظار دارد مسکو رویکرد خود را در قبال سوریه تغییر دهد. من انتظارات متفاوتی از ملاقات با پوتین دارم. رژیم سوریه در واقع تهدیدی را در مرزهای ما ایجاد می کند. من انتظار دارم که روسیه به عنوان یک کشور دوست، همبستگی خود را نشان داده و رویکرد متفاوتی را در قبال سوریه دنبال کند.

پیشتر دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرده بود که سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به روسیه برای مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور در حال آماده سازی است.

پسکوف در همین رابطه تایید کرد: در واقع، سفر کاری اردوغان رئیس جمهور ترکیه به فدراسیون روسیه در حال آماده سازی است.

مطابق اظهارات سخنگوی کرملین، «دستور کار (مذاکرات) بسیار گسترده خواهد بود که (خود) از روابط دوجانبه شروع می شود و این روابط بسیار متنوع است و روسای جمهور همیشه در این زمینه چیزی برای گفتگو دارند».

پسکوف همچنین ادامه داد: البته، درباره سوریه و دیگر درگیری های منطقه ای بحث و گفتگو خواهد شد.