شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#هنگ کنگ#چین#بایدن

چین فهرستی از ۱۰۰ مداخله آمریکا در هنگ کنگ تهیه کرد

چین فهرستی از ۱۰۰ مداخله آمریکا در هنگ کنگ تهیه کرد

چین امروز (جمعه) فهرستی شامل بیش از ۱۰۰ مورد مداخله آمریکا در امور داخلی هنگ کنگ را از جمله حمایت بایدن از یک روزنامه حامی دموکراسی در این دولتشهر تهیه کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سیاستمداران و مقام‌های آمریکایی چین را بابت کنترل شدید بر هنگ کنگ به ویژه وضع قانون جدید امنیت ملی در این منطقه مورد انتقاد شدید قرار داده‌اند.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز گفت: آمریکا نباید هیچ نیروی ضد چین را تحمل کند و به دنبال مشکل در هنگ کنگ باشد در غیر اینصورت، فقط به خودش ضربه می‌زند.

این وزارت خانه فهرستی را در وبسایت خود منتشر کرد که شامل مداخله‌های آمریکا از ۲۰۱۹ در امور داخلی چین از جمله امضای قانون خودمختاری هنگ‌کنگ در ۲۰۲۰ توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا می‌شود.

ترامپ دستور داد تا براساس این قانون، وضعیت ویژه هنگ کنگ لغو شود که با هدف مجازات چین بابت اقدامات خصمانه و سرکوبگرایانه علیه این دولتشهر بود.

چین جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را بابت اینکه تعطیلی روزنامه اپل دیلی را "یک روز بد برای آزادی" و نشانه ای از "سرکوب شدید از سوی پکن" توصیف کرده بود، مورد انتقاد قرار داد.

همچنین مقام‌های آمریکایی در فهرست چین شامل نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ترامپ و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه بایدن هستند.

چین در ماه ژوئن سال جاری میلادی قانون تحریم‌های ضد خارجی را تصویب کرد که بر اساس آن کسانی که در ایجاد یا اجرای اقدامات تبعیض آمیز علیه شهروندان یا نهادهای چینی مشارکت دارند، در لیست ضد تحریم‌های چین قرار می‌گیرند. همچنین چنین افرادی یا از ورود به چین منع شده یا اخراج می‌شوند. دارایی‌ها آنها نیز ممکن است توسط دولت پکن مسدود یا توقیف شود.

انتهای پیام