شهر خبر

پیامدهای یک شکست؛

تل آویو درخصوص فرار ۶ اسیر فلسطینی کمیته حقیقت یاب تشکیل می دهد

تل آویو درخصوص فرار ۶ اسیر فلسطینی کمیته حقیقت یاب تشکیل می دهد

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از تشکیل کمیته حقیقت یاب درخصوص فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «عمر بارلیف» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای بررسی ابعاد فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع یک کمیته حقیقت یاب تشکیل می شود.

همچنین تونلی که توسط اسرای فلسطینی دربند زندان جلبوع برای فرار حفر شده بود با سیمان پر خواهد شد و مسئولان این زندان تکنولوژی نظارتی خود را برای جلوگیری از تکرار چنین شکستی ارتقا داده اند.

شش اسیر فلسطینی پانزدهم شهریور موفق شدند از طریق حفر تونل در زندان فوق امنیتی جلبوع واقع در شمال فلسطین اشغالی، از زندان فرار کنند. رژیم صهیونیستی از همان ساعات اولیه با صدها نیرو جستجو برای پیدا کردن این اسرا را آغاز کرد و در نهایت پس از دو هفته در سه مرحله این ۶ اسیر را مجددا بازداشت کرد.

یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که عملیات جستجوی ۶ اسیری که از زندان «جلبوع» گریخته بودند، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه روی دست این رژیم گذاشته است.

فرار اسرای فلسطینی از زندان جلبوع بار دیگر ناکامی رژیم صهیونیستی در عرصه امنیتی را فاش کرد. به گفته گروههای مقاومت فلسطین، علیرغم بازداشت مجدد قهرمانان تونل آزادی، عملیات فرار آنها از زندان برای همیشه دلیلی قاطع بر پوشالی بودن امنیت دشمن صهیونیستی و ناتوانی این رژیم در برابر عزم و اراده مبارزان فلسطینی خواهد بود.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در این رابطه یادآور شد: آنچه این ۶ اسیر انجام دادند، یک اقدام جهادی و قهرمانانه و دستاوردی بزرگ بود که مردم فلسطین هیچگاه آن را فراموش نخواهند کرد.