شهرخبر

هیئتی از طالبان به طور رسمی به مسکو سفر می‌کند


هیئتی از طالبان به طور رسمی به مسکو سفر می‌کند

رسانه‌های روسیه به نقل از یک منبع در وزارت امور خارجه این کشور خبردادند که هیئتی از طالبان به احتمال بسیار در سفری رسمی به مسکو خواهد رفت.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک منبع در وزارت خارجه روسیه به اسپوتنیک گفته است که مقامات در مسکو و کابل درباره احتمال سفر رسمی هیئتی از طالبان به این کشور در حال رایزنی هستند.

بر اساس این گزارش، هنوز درباره سفر هیئت طالبان به مسکو گفت‌وگوها ادامه دارد اما جزئیات آن منتشر نشده است.

پیش از این، ذبیح الله مجاهد سخنگو و معاون وزیر فرهنگ و اطلاعات طالبان گفته بود که دولت جدید افغانستان انتظار دارد که روابط خود را با روسیه در سطح بالاتری با سفر به مسکو توسعه دهد.

این در حالی است که به تازگی ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفته است: بسیاری از کشورها به برقراری ارتباط با طالبان روی آورده‌اند اما غربی‌ها هنوز هم در مرحله انکار واقعیت هستند.

وی اظهارداشت که «بعضی اوقات، باید اعتراف کنید که اشتباه کرده‌اید و در نهایت از اشتباهات خود نتیجه گیری کنید و تکرار نکنید».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز گفته بود که درباره برسمیت شناختن طالبان باید فراتر از بیانیه‌ها گام‌های عملی‌تر را مورد ارزیابی قرار داد.

پوتین با اظهار اینکه باید از خروج آمریکا و دیگر قدرت‌های غربی از افغانستان درس گرفته شود، تصریح کرده بود: آنها می‌گویند که وارد افغانستان شده‌ و اشتباهات زیادی را انجام دادند. اما بازهم که همان اشتباهات را علیه دیگر کشورها اعمال می‌کنند. تحریم‌ها نیز تلاشی برای تحمیل استانداردهای خود به کشورهای دیگر است.

انتهای پیام/.