شهر خبر

مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های جدید علیه روس‌ها را تایید کرد

مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های جدید علیه روس‌ها را تایید کرد

مجلس نمایندگان ایالات متحده طرح قانونی را تصویب کرد که به کاخ سفید دستور می‌دهد تا به عنوان بخشی از بودجه دفاعی سال مالی آینده، تحریم‌ها علیه ۳۵ روس از جمله وزیران ، تجار برجسته ، شخصیت‌های عمومی و روزنامه نگاران را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس این طرح جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا باید نتیجه‌ای را به کمیته های مرتبط کنگره ارائه کند که شامل جزئیاتی درباره ضرورت اعمال تحریم‌ها علیه این ۳۵ شهروند روس می‌شود.

در این فهرست افرادی چون دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، میخائیل میشوستین، نخست وزیرو میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه در بر می‌گیرد.

در همین حال، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مسکو به واشنگتن درباره این اقدامات بی‌فکرانه جدید در ارتباط با پیشنهادهای قانونگذاران آمریکایی در اعمال تحریم‌ها علیه این مقام‌های روس هشدار می‌دهد.

وی ادامه داد: ظاهرا همه آنچه در واشنگتن رخ می‌دهد نتیجه کمبود شدید کارکنان است که در درجه اول به متخصصان کشور ما مربوط می‌شود. فقط افرادی که هیچ ایده‌ای در مورد واقعیت‌های روسیه ندارند، می‌توانند این فهرست را ارائه کنند.

انتهای پیام