به گزارش برنا، جبار قوچان‌نژاد مربی و پیشکسوت والیبال انتظار قهرمانی از تیم ملی جوانان در رقابت‌های ایتالیا را عامل استرس، نگرانی و باری بر دوش بازیکنان جوان قلمداد کرد.

وی ضمن تمجید از نمایش خوب ملی‌پوشان جوان در اولین بازی مقابل بلژیک در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان، گفت: به شخصه معتقدم که باید برای آینده، روی بازیکنان تیم ملی جوانان سرمایه‌گذاری شود. این‌که بار قهرمانی را روی دوش تیم بیندازیم و مسئولیت بازیکنان را سنگین‌تر کنیم، کار خوبی نیست. با حمایت از این تیم، می‌توانیم برای آینده تیم ملی جوانان سرمایه‌گذاری کنیم.

رییس هیات والیبال استان خراسان رضوی افزود: صرف‌نظر از هر نتیجه‌ای که برای تیم ملی جوانان در ایتالیا رقم بخورد، معتقدم جوانان باید فارغ از هرگونه استرس، نگرانی و هیجان بازی‌های خوبی به نمایش بگذارند تا برای آینده ساخته شوند. در حال حاضر باید کمک کنیم تا بار اضطراب و استرس از دوش تیم ملی جوانان برداشته شود و بازی‌های راحت‌تری انجام دهند. اگر بازی‌های خوبی از این تیم ببینیم که ما را به آینده امیدوار کند، عیب‌یابی کنیم و متوجه چالش‌های پیش رو شویم، یعنی به هدف‌مان رسیده‌ایم و نباید از این تیم انتظار قهرمانی داشته باشیم.

قوچان‌نژاد ضمن تمجید از عملکرد مربیان ایرانی در رقابت‌های اخیر، گفت: مطمئنا والیبال ایران می‌تواند با مربیان ایرانی روزهای خوبی داشته باشد. گرچه نافی زحمات و تلاش مربیان خارجی نیستیم ولی معقتدم می‌توانیم با مربیان داخلی روزهای خوبی برای والیبال کشورمان رقم بزنیم.

پیشکسوت و مربی والیبال یک پیشنهاد هم مطرح کرد و گفت: با توجه به این‌که بهروز عطایی پیش از سرمربی‌گری در تیم ملی بزرگسالان، هدایت تیم ملی جوانان را برعهده داشت، کاملا طبیعی بود که برای مسابقات قهرمانی جهان، دست به ترکیب کادرفنی نزنیم ولی برای آینده باید فکری به حال تیم‌های ملی و عطایی کنیم تا خدایی نکرده، او را نسوزانیم.

وی افزود: معتقدم باید در تیم ملی بزرگسالان از آقای عطایی حمایت شود و پای او بایستیم. جدا از نتیجه خوبی که در آسیا گرفت، حتی اگر او به این نتیجه هم نمی‌رسید باید مورد حمایت قرار می‌گرفت و به او زمان داده می‌شد تا برای تیم ملی بزرگسالان برنامه‌ریزی کند.

بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال جهان از روز گذشته (پنج‌شنبه) با حضور 16 تیم به میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان آغاز شده است.

دومین روز مرحله گروهی این رقابت‌ها امروز (جمعه) با هشت دیدار پیگیری خواهد شد و تیم ملی والیبال جوانان ایران از ساعت 20 و 30 دقیقه به وقت تهران به مصاف آرژانتین می‌رود.