شهر خبر

روسیه: بسیاری با طالبان ارتباط گرفته‌اند اما غرب در مرحله انکار واقعیت است


روسیه: بسیاری با طالبان ارتباط گرفته‌اند اما غرب در مرحله انکار واقعیت است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به دولت جدید افغانستان گفت که بسیاری از کشورها با طالبان ارتباط گرفته‌اند اما غربی‌ها هنوز در مرحله انکار واقعیت هستند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهارداشت که کشورهای غربی از اشتباهات خود در افغانستان درس بگیرند.

وی با اشاره به دولت موقت طالبان گفت که بسیاری از کشورها به برقراری ارتباط با طالبان روی آورده‌اند اما غربی‌ها هنوز هم در مرحله انکار واقعیت هستند.

زاخارووا گفت که «بعضی اوقات، باید اعتراف کنید که اشتباه کرده‌اید و در نهایت از اشتباهات خود نتیجه گیری کنید و تکرار نکنید».

به گزارش اسپوتنیک، وی خاطرنشان کرد که افغان ها در 20 سال گذشته نتوانستند "ارزش های غربی" را بپذیرند.

رئیس جمهور روسیه نیز چندی قبل با تاکید بر این که غرب از اشتباهاتش در افغانستان درس بگیرد، اظهار داشت که واقعیت این است که طالبان تقریباً تمام افغانستان را در کنترل خود دارد و اگر این گروه وارد جامعه متمدن شوند، راحت‌تر می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد.

وی گفته بود که درباره برسمیت شناختن طالبان باید فراتر از بیانیه‌ها گام‌های عملی‌تر را مورد ارزیابی قرار داد.

پوتین با اظهار اینکه باید از خروج آمریکا و دیگر قدرت‌های غربی از افغانستان درس گرفته شود، تصریح کرده بود: آنها می‌گویند که وارد افغانستان شده‌ و اشتباهات زیادی را انجام دادند. اما بازهم که همان اشتباهات را علیه دیگر کشورها اعمال می‌کنند. تحریم‌ها نیز تلاشی برای تحمیل استانداردهای خود به کشورهای دیگر است.

انتهای پیام/.