شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#برزیل#بانک#نفت

بانک آمریکایی متهم به مشارکت در پرونده رشوه و پولشویی در برزیل شد


بانک آمریکایی متهم به مشارکت در پرونده رشوه و پولشویی در برزیل شد

تحقیقات درباره مشارکت بانک جی پی مورگان آمریکا در پرونده رشوه خواری و پولشویی شرکت دولتی نفت برزیل در سال ۲۰۱۱، آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش اختصاصی رویترز که به اسناد دادگاه و صحبت‌های منابع آگاه در سازمان‌های مجری قانون در برزیل اشاره می‌کند، تحقیقات درباره مشارکت بانک جی پی مورگان در پرونده رشوه خواری و پولشویی شرکت دولتی نفت پتروبراس در سال 2011، آغاز شده است.

این اسناد شامل ایمیل‌هایی است که بین همدستان در این پرونده رد و بدل شده و همچنین شهادت شهود و سوابق بانکی را شامل می‌شود.

گفته می‌شود که مقامات پلیس برزیل در حال تحقیقات درباره خرید 300 هزار بشکه نفت کوره پتروبراس توسط بانک جی‌پی‌مورگان JPMorgan در سال 2011 هستند.

آن‌ها قصد دارند مشخص کنند که آیا این غول بانکی آمریکا با پرداخت رشوه به کارکنان پتروبراس از طریق شبکه‌ای از دلالان، محموله‌های سوخت پتروبراس را با قیمت مصنوعی پایین خریداری کرده است یا خیر. به گفته این منابع، مقامات امنیتی برزیل همچنین در حال تحقیق درباره ادامه این رشوه خواری در سال‌های بعد هستند.

از جمله اسناد این دادگاه، شهادت یکی از تاجران سوخت سابق پتروبراس به نام رودریگو برکوویتز است. وی به دو محموله سوخت اشاره می‌کند که به یک واحد بانک جی پی مورگان فروخته شده است.

پتروبراس در ایمیلی به رویترز گفت که «کلاهبرداری و فساد» را تحمل نخواهد کرد. با این حال، مقامات ایالات متحده و برزیل ادعا کرده‌اند که برخی از تجار پتروبراس بیش از یک دهه تا سال 2018 از طرف مقابل رشوه گرفته اند.

در سال 2020، بانک جی پی مورگان با پرداخت بیش از 920 میلیون دلار برای حل و فصل پرونده‌های دستکاری بازار ایالات متحده در معاملات آتی فلزات و اوراق بهادار خزانه داری، موافقت کرد.

انتهای پیام/