شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کره شمالی

پاسخ کره شمالی به درخواست سئول برای اعلام پایان جنگ

کدخبر: 442835
اقتصاد نیوز : معاون وزیر خارجه کره شمالی با درخواست سئول برای اعلان رسمی پایان جنگ در شبه جزیره کره مخالفت کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از "ری تائه سونگ" معاون وزیر خارجه این کشور اعلام کرد: درخواست کره جنوبی برای اعلان رسمی پایان جنگ، زودهنگام است زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که اعلان رسمی پایان جنگ منجر به این خواهد شد که سیاست های خصمانه آمریکا در قبال پیونگ یانگ متوقف می شود.

بر اساس این گزارش مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل خواستار اعلان رسمی پایان جنگ کره شده بود و پیشنهاد داده بود تا دو کره به همراه آمریکا یا آمریکا و چین این مساله را رسما اعلام کنند.

دو کره از زمان جنگ 1950 تا 1953 میلادی به طور فنی در وضعیت جنگی قرار دارند و هیچ گونه پیمان صلحی را امضا نکرده اند.

معاون وزیر خارجه کره شمالی افزود: تا زمانی که شرایط سیاسی در اطراف کره شمالی تغییر نکند و سیاست خصمانه آمریکا در قبال پیونگ یانگ تغییر نکند، هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد، هرچند اگر پایان جنگ صدها بار اعلام شود.

وی اظهار داشت: متوقف شدن استانداردهای دوگانه و سیاست خصمانه آمریکا اولویت اصلی برای برقراری ثبات در شبه جزیره کره و تضمین صلح و آرامش پایدار است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز سه شنبه در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایالات متحده خواستار دیپلماسی باثبات و مداوم برای حل و فصل بحران مربوط به برنامه های هسته ای و موشک بالستیک کره شمالی است.