شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن کرونا

واکسینه شدن ۹۸ درصد زندانیان استان فارس

به گفته مدیرکل زندان‌های فارس، تاکنون ۹۸ درصد از زندانیان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

واکسینه شدن ۹۸ درصد زندانیان استان فارس

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از روابط عمومی زندان های استان فارس نوشت: اسحاق ابراهیمی گفت: مهمترین راهکار مقابله با بیماری کرونا اجرای واکسیناسیون همگانی است  و با توجه به اهمیت موضوع واکسیناسیون زندانیان و کارکنان و سربازان وظیفه در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

او افزود با توجه به جمعیت موجود زندانیان استان، ۴۰ درصد آنان دو دوز را دریافت و پیش‌بینی می‌شود با توجه به سرعت واکسیناسیون عمومی تمام زندانیان، کارکنان زندانها و سربازان وظیفه شاغل در زندانهای استان علیه ویروس کرونا در مهرماه ۱۰۰  درصد واکسینه شوند.

مدیرکل زندان‌های فارس ادامه داد: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین وجود قرنطینه‌های بهداشتی در زندانهای استان، وضعیت زندانها نسبت به جامعه عمومی برخلاف انتظارات، که تصور می‌شد زندانها تبدیل به کانون بیماری شوند امت با تدابیر انجام شده زندانها کمتر مورد هجمه ویروس کووید ۱۹ قرار گرفت.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگرچه درصد کارکنان مبتلا به کرونا بعلت تماس با محیط های اجتماعی بیشتر بوده، اما در خصوص زندانیان شاهد ابتلای کمتر از نیم درصد بوده‌ایم.

او اضافه کرد: هر چند که محیط زندان در صورت عدم مدیریت صحیح کانون بحران و شیوع می‌شود، اما این اپیدمی زندان را تهدید نکرد و نکته قابل توجه اینکه در زندان فوتی بعلت کرونا نداشته‌ایم که علت امر شناسایی زودهنگام و آغاز درمان فرد مبتلا در ابتدای حمله ویروسی چه در بهداری داخل زندان و چه اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان، اقدامات زودهنگام موثر بود.

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه فرآیند تزریق و انتخاب نوع واکسن‌ها در طرح واکسیناسیون زندانیان استان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، افزود: واکسن‌های تزریقی به زندانیان هم براساس موجودی واکسن علوم پزشکی شیراز بوده است.