شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#هلال احمر#اربعین#خدمت رسانی

عزیمت ۱۸۰ نیروی درمانی هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران/خدمات درمانی تا ۲۳ صفر ادامه می یابد


عزیمت 180 نیروی درمانی هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران/خدمات درمانی تا 23 صفر ادامه می یابد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اشاره به اینکه ۱۸۰ نیروی درمانی در اربعین امسال خدمت می کنند، گفت: این خدمت رسانی تا روز ۲۳ ماه صفر ادامه می یابد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده برای زائران اربعین حسینی گفت: امسال با توجه به محدودیت اعزام زائران ایرانی به 60 هزار نفر ما نیز تعداد درمانگاهها و همچنین نیروهای درمانی و پرستاری را کاهش دادیم؛ بنابراین دو درمانگاه یکی در نجف اشرف و یکی در کربلای معلی با تجهیزات و تیم تخصصی دایر شده و به زائران خدمت می دهد.

وی با بیان اینکه تعدادی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس نیز برای خدمت رسانی به زائران کشورمان تدارک دیده شده است، گفت: تعدادی اتوبوس آمبولانس برای انتقال بیماران احتمالی از کربلا و نجف به مهران و سپس درمان در کشور وجود دارد که در این خصوص با اورژانس کشور نیز هماهنگی های لازم شده است.

به گفته مرعشی، در اربعین 1400 حدود 180 نفر نیروی درمانی، پرستاری و پشتیبانی از 10 تا 23 صفر ارائه خدمت می کنند که در میان نیروها پزشکان متخصص در زمینه های ارتوپدی، جراحی، عفونی، زنا ن، داخلی، طب اورژانس، پزشکان عمومی و کادر پرستاری به صورت شبانه روزی انجام وظیفه می نمایند.

وی با بیان اینکه برخی سازمان ها و گروههای مردمی نیز در طول مسیر و شهرهای زیارتی خدمات درمانی به صورت سرپایی را ارائه می دهند، گفت: درمانگاههای این سازمان ها و گروههای مردمی در مواکب است که موکب آستان قدس، حضرت معصومه و امام حسن مجتبی از جمله آنها محسوب می شود؛ همچنین اگر خدایی نکرده زائران در طول مسیر دچار بیمار شدند طبق هماهنگی های لازم می توانند از خدمات هلال احمر کشور عراق نیز استفاده نمایند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اشاره به آمادگی کامل مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در دو درمانگاه کربلا و نجف به صورت شبانه روزی گفت: درمانگاه نباء در هتل نباء و در میدان ابتدای جاده کوفه در میدان در شهر نجف قرار دارد و درمانگاه کربلا هم در هتل الماس شرق واقع شده که به صورت شبانه روزی به فعالیت می پردازند.

وی افزود: در صحن عقیله بنی هاشم در کربلای معلی نیز نیروهای مردمی یک درمانگاه با همکاری هلال احمر راه اندازی کرده و به زائران خدمت رسانی می کنند؛ ضمن اینکه نیروهای راهنمای امداد گمشدگان هم به راهنمایی بیمارانی که نیاز به کمک و آدرس درمانگاهها داشته باشند می پردازند.

مرعشی همچنین تصریح کرد: در این تیم کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماری ها از طرف وزارت بهداشت حضور دارند ضمن اینکه کارشناسان آزمایشگاه هم مستقر محل هستند .

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با بیان اینکه تمامی زائران باید کارت واکسیناسیون مبنی بر تزریق دو دوز واکسن را داشته باشند گفت: داشتن تست پی سی آر منفی نیز حداکثر 72 ساعت قبل از اعزام ضروری است.

مرعشی با بیان اینکه زائران باید مسائل بهداشتی، استفاده از ماسک، بهره گیری از مواد ضد عفونی و رعایت نکات بهداشتی را به طور جدی مدنظر قرار دهند، گفت: همچنین زائرانی که از داروهای تخصصی استفاده می کنند این داروها به همراه نسخه پزشک را در اختیار داشته باشند.

انتهای پیام/