شهرخبر

زائران برای حضور در مراسم اربعین به مرز خسروی نروند

معاون اجتماعی - فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از مردم و زائران حسینی (ع) درخواست کرد تا جهت شرکت در مراسم اربعین از مراجعه به مرز خسروی خودداری کنند.

زائران برای حضور در مراسم اربعین به مرز خسروی نروند

به گزارش سلام نو، سرهنگ محمدرضا آمویی روز جمعه با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی به خبرنگار ایرنا گفت: طبق اعلام دولت عراق مرزهای چهارگانه ایران به سمت این کشور مسدود و هیچ زائری به صورت زمینی نمی تواند برای مراسم اربعین سفر کند.

وی ادامه داد: برای مراسم اربعین حسینی سهمیه های محدودی به کشورمان اختصاص پیدا کرده است که آن هم زائران باید از طریق مسیر هوایی به عراق سفر کنند و هیچ سفری به صورت زمینی انجام نخواهد شد.

سرهنگ آمویی تصریح کرد: بنابراین از عموم شهروندان و هموطنان عزیز تقاضا داریم با توجه به محدودیت های اعمال شده برای سفر به عراق و بسته بودن مرزها از جمله خسروی، از مراجعه به آن ها خودداری کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: از آن جایی که تحت هیچ شرایطی امکان سفر از طریق زمینی به عراق جهت شرکت در مراسم اربعین وجود ندارد، در صورت مراجعه مردم، این افراد بازگردانده خواهند شد.

وی در پایان با قدردانی از همکاری عموم مردم و زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای خودداری از مراجعه به مرز خسروی، ابراز امیدواری کرد با بهبود وضعیت در سال آینده شاهد میزبانی کرمانشاه از زوار کربلا برای شرکت در مراسم اربعین باشیم.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که  این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی  - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاه با شهرهای مذهبی و زیارتی عراق همواره اهمیت به خصوصی برای ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق دارد.