شهر خبر

تصویب تحریم‌های جدید ضدروسی در کنگره آمریکا/ مسکو به واشنگتن هشدار داد


تصویب تحریم‌های جدید ضدروسی در کنگره آمریکا/ مسکو به واشنگتن هشدار داد

مجلس نمایندگان کنگره آمریکا پیش‌نویس قانون مربوط به اعمال تحریم‌هایی علیه ۳۵ شهروند روسیه، از جمله چند مقام بلندپایه دولتی و همچنین لایحه اعمال محدودیت‌های جدید علیه خط لوله "جریان شمالی-۲" را مورد تأیید قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»،  مجلس نمایندگان کنگره آمریکا روز پنج‌شنبه (به وقت آمریکا/اوایل صبح جمعه) لایحه قانونی پیشنهادی درباره اعمال تحریم‌هایی علیه 35 شهروند روسیه، از جمله چند وزیر کابینه و رجال اجتماعی این کشور را مورد تأیید قرار داد.

این لایحه قانونی بعنوان اصلاحیه‌ای برای پیش‌نویس بودجه دفاعی آمریکا مورد حمایت قانونگذاران این کشور قرار گرفت. بدین ترتیب، به دفتر ریاست جمهوری آمریکا توصیه شده است که مطابق با این درخواست تحریم‌هایی را علیه اشخاصی که نامشان در این فهرست گنجانده شده، اعمال کند.

یک روز قبل این لایحه قانونی در کمیته مقررات و آیین‌ نامه مجلس نمایندگان کنگره آمریکا مورد تأیید قرار گرفته بود.

قانونگذاران آمریکایی مدعی شده‌اند که شهروندان روس مورد تحریم قرار گرفته، "ممکن است" در نقض حقوق بشر در روسیه مشارکت داشته باشند. شناخته شده‌ترین شخصیت‌های سیاسی روسی گنجانده شده در این فهرست - "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین، "میخائیل میشوستین" نخست وزیر روسیه و حتی "میخائیل موراشکو" وزیر بهداشت این کشور هستند.

علاوه بر این، کنگره ایالات متحده همچنین ابتکار مربوط به اعمال تحریم‌های مضاعف علیه خط لوله گاز "جریان شمالی-2" در چارچوب بودجه دفاعی سال 2022 دولت ایالات متحده را مورد تأیید قرار داد. طبق این قانون محدودیت‌هایی علیه سازمان‌ها و افرادی که در این طرح مشارکت دارند، در نظر گرفته خواهد شد.

در پایان نشست مجلس نمایندگان کنگره آمریکا، قانونگذاران پیش‌نویس بودجه دفاعی این کشور را تصویب کردند، اکنون این سند باید از سوی مجلس سنای کنگره ایالات متحده نیز بررسی و مورد تأیید قرار بگیرد.

واکنش مقامات مسکو به یک اقدام نسنجیده دیگر ضدروسی آمریکا

"ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در تفسیر پیشنهاد تحریم 35 شهروند روس، اعلام کرده بود که طرف روسی در خصوص عواقب منفی چنین اقدام نسنجیده‌ای علیه مقامات رسمی این کشور، به واشنگتن هشدار می‌دهد.  

به عقیده وی، آنچه در ایالات متحده رخ می‌دهد، احتمالاً نتیجه کمبود شدید کارشناسان در زمینه روسیه است، برای اینکه تنها افرادی که به حقایق مربوط به روسیه آشنایی داشته باشند، می‌توانند درک کنند که این فهرست هیچ ارتباط مستقیم یا غیرمستقیمی با واقعیت ندارد.

"دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین نیز در این رابطه یادآور شد که این اقدام نمایندگان کنگره آمریکا تنها یک "تمرین پارلمانی" است. وی افزود: «بر کسی پوشیده نیست که در کنگره آمریکا افراد زیادی هستند که روسیه را دوست نداشته و از واقعیات رخ داده در روسیه سر در نمی‌آورند.»

انتهای پیام/