شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن#کودکان

اعلام رسمی/کدام واکسن برای کودکان بهتر است؟

کارگرآنلاین|پوشش واکسیناسیون برای همه گروه‌های سنی درحال کامل شدن است از جمله دانش‌آموزان، با وجود این دبیر کمیته علمی ستاد کرونا معتقد است برای بازگشایی مدارس نباید عجله کرد چراکه ممکن است سبب پیک جدید شود، همچنین با کامل شدن واکسیناسیون محدودیت‌ها هوشمند می‌شود طوری‌که این‌بار افرادی که واکسن تزریق نکردند با برخی محدودیت‌ها مواجه خواهند شد.

مظاهر گودرزی: با سرعت گرفتن عملیات واکسیناسیون علیه ویروس کرونا بخش زیادی از افراد جامعه حداقل دُز اول واکسن خود را دریافت کردند. طوری‌که سامانه ثبت‌ نام وزارت بهداشت محدودیت سنی برای دریافت واکسن را لغو کرد و از همه گروه‌های بالای ۱۸ سال تقاضا کرد که با ورود به این سامانه مقدمات تزریق واکسن را انجام دهند. اما این پایان کار نبود، بعد از آن وزیر بهداشت اعلام کرد با پوشش کامل واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال قرار است واکسیناسیون برای گروه سنی زیر ۱۸ سال در دستور کار قرار بگیرد. اقدامی که سبب‌ساز اما و اگرهای زیادی شد، به‌ویژه درخصوص نوع واکسنی که قرار است برای این گروه سنی استفاده شود. گروهی از خانواده‌ها نگران عوارض واکسن برای فرزندان خود شدند و در این میان برخی از متخصصان هم گفتند مطالعات روی واکسن‌هایی که در سبد واکسیناسیون ایران وجود دارد برای تزریق به گروه سنی زیر ۱۸ سال کامل نیست و نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

چرا واکسیناسیون کودکان ضرورت دارد؟

 

اما و اگرهای واکسن «سینوفارم» برای کودکان!

او در پاسخ به این پرسش که «این‌که گفته می‌شود واکسین سینوفارم در کشور خودمان و برای گروه سنی زیر ۱۸ سال آزمایش بالینی‌اش انجام نشده و همین مسئله کمی شک و شبهه برای استفاده از این واکسن ایجاد می‌کند صحیح است؟» می‌گوید: «خیر، در دنیا مطالعات زیادی راجع به آن درباره همین گروه سنی انجام شده است، عوارض بسیار ناچیزی برای بچه‌ها دارد بنابراین واکسن خیلی خوبی است لذا ما مشکلی با این واکسن نداریم. ضمن آن‌که تزریق آن برای کودکان مانند بزرگسالان به‌صورت دو دُز انجام می‌شود.»

واکسیناسیون کودکان، بازگشایی مدارس، شروع یک پیک جدید!

 

ادامه محدودیت کرونایی برای کسانی‌که واکسن تزریق نمی‌کنند

جماعتی، دبیر کمیته علمی ستاد کرونا در پایان یادآور می‌شود: «اعمال چنین محدودیت‌هایی زمانی است که ما واکسیناسیون را کامل انجام داده باشیم و دیگر کسی نباشد که بخواهیم به او واکسن بزنیم و اعلام شود فعلاً مراجعه به هیچکدام از مراکز واکسیناسیون نداریم. در این‌صورت یک بازه زمانی تعریف می‌شود و آن‌جا اعلام می‌کنند کسانی‌که واکسن نزدند به این چند مرکز مراجعه کنند، بعد از آن‌که فردی برای تزریق واکسن مراجعه نکرد با توجه به عدم در اختیار داشتن کارت واکسن عواقب تصمیمی که گرفته است با خودش خواهد بود.»

منبع: خبرآنلاین