شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#مخالفت#چین

نماینده چین در سازمان ملل: آماده مخالفت با قلدری و یکجانبه‌گرایی در عرصه بین‌الملل هستیم


نماینده چین در سازمان ملل: آماده مخالفت با قلدری و یکجانبه‌گرایی در عرصه بین‌الملل هستیم

نماینده چین در سازمان ملل بدون آنکه نام کشوری را ببرد از تمایل کشورش برای مخالفت با قلدری در عرصه بین‌المللی و در مقابل حمایت از همکاری و چندجانبه‌گرایی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های چین، جانگ جون نماینده دایمی چین در سازمان ملل متحد پنج شنبه 23 سپتامبر/ 2 مهر ضمن شرکت در نشست وزیران «گروه دوستان برای دفاع از منشور ملل متحد» در نیویورک خواستار دفاع قاطع از منشور سازمان ملل و پیروی واقعی از جریان چندجانبه گرایی شد.

«جانگ» منشور سازمان ملل را نشانگر عزم راسخ جامعه جهانی برای پرهیز از جنگ و پایه اصلی روابط بین المللی معاصر خواند و گفت: چین به عنوان اولین امضا کننده این منشور طی 50 سال گذشته از احیای کرسی خود در سازمان همواره از اقدامات و اصول منشور ملل متحد با اقدامات عملی دفاع کرده و همیشه سازنده صلح جهانی، مشارکت کننده در توسعه جهانی، حافظ نظم بین المللی و ارایه دهنده محصولات عمومی جهان خواهد بود.

وی با اشاره به این که جهان در مواجهه با تغییرات بی سابقه در صد سال گذشته با همه گیری کرونا نیز رو به روست گفت، در این مقطع خاص ما باید نسبت به گذشته از «منشور سازمان ملل» دفاع قوی تر داشته و برای مقابله با تهدیدات و چالش های پیش روی جهان، همبستگی و همکاری خود در چارچوب سازمان ملل را تقویت بخشیم.

وی تاکید کرد، چین مایل است تا با همکاری با طرف های مربوط دیگر، جامعه بین المللی را به اجرای تعهدات خود در منشور سازمان ملل و عملی کردن جریان چندجانبه گرایی ترویج کند و مشترکا از معادله بین المللی با محوریت سازمان ملل و نظم بین المللی بر اساس حقوق بین المللی دفاع و با قلدری و یک جانبه گرایی مخالفت خواهد کرد.

مقام چین در سازمان ملل در انتها تاکید کرد که کشورش از ایفای نقش سازمان ملل به عنوان بستر اصلی برای همه کشورها به منظور حفاظت از امنیت، اشتراک گذاری دستاوردهای توسعه و تعیین سرنوشت مشترک جهان حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/