شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفتگو با اقتصادآنلاین؛

امکان ورود متمرکز در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت فراهم شد / ارزش معاملات به ۱۲۵هزار میلیارد تومان رسید

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از فراهم شدن امکان ورود متمرکز و یکپارچه فعالان اقتصادی به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت خبر داد و گفت: ارزش معاملات در نیمسال اول ۱۴۰۰ در این سامانه به ۱۲۴ هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی رهبری، رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین از فراهم شدن امکان ورود متمرکز و یکپارچه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت از سوی فعالان اقتصادی خبر داد و گفت: این اقدام به منظور تسهیل، تسریع و ارتقای کیفیت خدمات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در زمینه مدیریت کاربران و دسترسی‌های آنها صورت گرفته که بر اساس آن، امکان ورود متمرکز و یکپارچه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برای تمام کاربران دولتی و خصوصی فراهم شده است. 

وی افزود: با توجه به اینکه زیرسامانه‌های معاملات مختلف از سال ۹۸ و به تدریج ایجاد شده‌اند، ثبت نام و ورود کاربران به صورت غیرمتمرکز و توزیع شده در زیرسامانه‌ها انجام می‌شد، اما اکنون با توجه به تکمیل زیرسامانه‌ها طی سال‌های اخیر، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به بازمعماری سامانه در راستای یکپارچه‌سازی زیرسامانه‌ها کرده است. 

به گفته رهبری، اکنون امکان ورود متمرکز و یکپارچه برای کاربران سامانه تدارکات الکترونیکی دولت فراهم شده و کاربرانی که در بیش از یک زیرسامانه فعالیت می‌کنند و دارای بیش از یک نقش هستند، می توانند از این پس صرفا با یک نام کاربری و رمز عبور به همه زیرسامانه‌ها دسترسی داشته باشند.

دبیر کارگروه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ارزش ریالی معاملات نیمه اول امسال در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت را ۱۲۴ هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان ذکر و تصریح کرد: این رقم در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۸۲ هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان بوده است؛ ضمن اینکه در نیمسال اول امسال، ۱۵۸ هزار و ۵۲۴ معامله در این سامانه انجام شده است. 

وی اظهار داشت: در سال ۹۹ تعداد معاملات این سامانه ۳۷۷ هزار و ۵۲۴ مورد بوده است که از سوی ۹۶ هزار و ۲۱۶ کاربر انجام شده است؛ در حالیکه در نیمسال اول امسال تعداد کاربران ۳۶ هزار و ۲۹۹ نفر بوده‌ است.