شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصلاح‌طلب#ریاست جمهوری
درصد زیادی از ناکامی در انتخابات 1400 خارج از اراده احزاب اصلاح‌طلب بود/ کار در سیاست نشاط و چابکی می‌خواهد/ احزاب واقعی باید در شرایط فعلی میدان دار شوند
غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

درصد زیادی از ناکامی در انتخابات 1400 خارج از اراده احزاب اصلاح‌طلب بود/ کار در سیاست نشاط و چابکی می‌خواهد/ احزاب واقعی باید در شرایط فعلی میدان دار شوند

یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در هسته مرکزی اصلاحات بررسی‌هایی برای آغاز نقد از درون و شروع جلسات انجام گرفته است. درصد زیادی از ناکامی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری خارج از اراده احزاب اصلاح‌طلب بود. 

اعتمادآنلاین| غلامعلی رجایی، چهره سیاسی اصلاح‌طلب، در رابطه با عدم وجود سیاست جوانگرایی در جریان اصلاحات و لجاجت بزرگان این جریان بر سر صندلی‌ها گفت: آسیب لجاجت با جوان گرایی در هر دو جناح مشترک است اگر بخواهیم به این موضوع، پلاکارد دو جریان سیاسی کشور را بچسبانیم و شماره بدهیم از جمله مواردی است که در هر دو مشترک است.


به گزارش برنا، او افزود: همه کسانی که در هیات‌های جناح اصولگرایی هستند بالای 65 تا 70 سال هستند به عنوان مثال آقای عسگراولادی و مرحوم حبیبی زمانی از مسئولیت کنار رفتند که فوت کردند و این موضوع متاسفانه حتی در احزاب جدیدی که به نام جوانان ساخته شد و در اصلاح‌طلبان هم مطرح است. به عنوان مثال زمانی که حزب ندا تاسیس شد تصور می‌شد جوان‌ها آن را اداره می‌کنند اما باز هم اداره آنها به افرادی واگذار شد که جوان نبودند.

 

رجایی تاکید کرد: قاعدتا جوان‌ها باید از تجربه بزرگترها استفاده کنند اما نه اینکه اینها فقط نظاره‌گر باشند و آنها نقش پدرخواندگی را ایفا کنند به نظر من این موضوع از مشکلاتی است که در انقلاب برطرف نشد.

 

او خاطرنشان کرد: باید سازوکاری فراهم شود تا بزرگترها در احزاب متوجه این نقد بشوند، من فکر می‌کنم توصیه‌های حاکمیتی هم در این موضوع حیاتی است و رسانه ها هم باید به آن بپردازند. بعضی افراد به تجربه خود می‌نازند اما کار در سیاست نشاط و چابکی می‌خواهد، برخی بزرگان در سن‌های بالای 60 دچار فراموشی می‌شوند و قاعدتا کسی که نتواند از اصالت خود خوب استفاده کند، نمی‌تواند طراح یا مدیر خوبی هم باشد. 


رجایی گفت: من مطلع هستم در هسته مرکزی اصلاحات بررسی‌هایی برای آغاز نقد از درون و شروع جلسات انجام گرفته است. درصد زیادی از ناکامی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری خارج از اراده احزاب اصلاح‌طلب بود. 

 

این چهره سیاسی تاکید کرد: احزاب واقعی باید در شرایط فعلی میدان دار شوند، بعضی احزاب اسمی هستند و فقط نام حزب سیاسی را به دوش می کشند.

 

او در پایان گفت: اصلاح‌طلبان باید ارتباط‌شان را با مردم در مجالس مذهبی و دینی بیشتر کنند و در این فرصتی که در اختیارشان است و از قدرت بدور هستند می‌توانند ضعف‌های رقیب را رصد کنند و بر اساس آنها  با جامعه حرف بزنند.