به گزارش برنا از منابع رسمی پاکستان، «عمران‌خان» پنجشنبه شب در تماس تلفنی از جانب «مصطفی الکاظمی» همتای عراقی خود، پیرامون روابط دوجانبه، گسترش همکاری‌ها، تحولات منطقه‌ای از جمله اوضاع افغانستان، تقویت گردشگری مذهبی و تسهیل سفرهای زائران پاکستانی به عراق تبادل نظر کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: عمران‌خان، برای دولت جمهوری عراق در برگزاری انتخابات پارلمانی آتی این کشور در اکتبر امسال آرزوی موفقیت و ابراز امیدواری کرد که دموکراسی و نهادهای دموکراتیک در عراق بیشتر تقویت شود.

وی همچنین برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس بغداد در زمینه همکاری و مشارکت میان همسایگان در ماه گذشته در عراق را به الکاظمی تبریک گفت.

آنان تمایل یکدیگر را برای توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف به ویژه تجاری، سرمایه گذاری، توسعه زیرساخت ها و گردشگری مذهبی اعلام کردند.

سران پاکستان و عراق همچنین وضعیت افغانستان را مورد بحث قرار دادند. عمران‌خان با تاکید بر اینکه صلح و ثبات افغانستان برای صلح و امنیت منطقه حیاتی است، همتای عراقی خود را در جریان حمایت مداوم اسلام‌آباد از صلح و آشتی در افغانستان قرار داد.

وی بر ضرورت مشارکت مداوم جامعه بین المللی با افغانستان برای ارتقای صلح و امنیت در این کشور به ویژه در جلوگیری از بحران های بشردوستانه و بحران اقتصادی تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان گفت که نگاه رو به جلو به سفر رسمی مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به اسلام‌آباد دارد.