شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس

این کشور هم به حماس رحم نکرد!

خبرگزاری رویترز امروز ( پنجشنبه) گزارش داد، سودان از مصادره دارایی‌های جنبش مقاومت اسلامی فلسطین [حماس] در این کشور خبر دادند.

این کشور هم به حماس رحم نکرد!

به گزارش منیبان؛ از رویترز، براساس گزارش مقام‌های سودانی، دارایی این جنبش شامل چندین باب هتل، املاک و شرکت‌های چند منظوره، زمین و صرافی بوده است.

این گزارش می‌افزاید، سودان همچنین تمام عملیات نقل و انتقال پول به حماس و نیز حساب شرکت‌ها و افرادی که برای این شرکت‌ها کار می‌کنند را  متوقف کرده است.

این اقدام دولت سودان در آستانه یکسالگی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

عمر البشیر از سال ۱۹۸۹ (۱۳۷۸) بر سودان حاکمیت داشت که  پس از برپایی تظاهرات در خارطوم و تعدادی از ایالت‌های این کشور در اعتراض به گرانی و اوضاع بد معیشتی کشور در ۱۱ آوریل ۲۰۱۹  از قدرت برکنار شد و یک دولت انتقالی مورد حمایت عربستان سعودی و امارات متحده عربی قدرت را در این کشور در دست گرفت که ریاست دولت موقت آن  بر عهده "عبدالله حمدوک" است.

دولت انتقالی سودان آگوست ۲۰۱۹  میلادی آغاز به کار کرد و قرار بود مدت زمان انتقال قدرت از نظامیان به غیرنظامیان ۳۹ ماهه باشد و در این مدت نیز قدرت میان ارتش و ائتلاف «الحریة و التغییر» تقسیم شود.

در دومین سالگرد آغاز انقلاب سودان در ۱۹ دسامبر تظاهراتی در مخالفت و برکناری دولت انتقالی برگزار شد که به گفته معترضان تا مساعد شدن اوضاع سودان ادامه خواهد یافت تظاهراتی که سرانجام منجر به تصمیم حمدوک در انحلال دولت انتقالی و تشکیل دولت جدید شد.

عبدالله حمدوک به محض قدرت گرفتن با چرخش دیپلماتیک پس از خروج از فهرست حامیان ملی تروریسم آمریکا ، تصمیم به سازش با اسرائیل و اتخاذ مواضع علیه مقاومت گرفت تا از این رهگذر موجبات رونق اقتصادی کشورش را فراهم کند.

کشور  ۴۳ میلیون نفری سودان با وجود دسترسی به منابع غنی طبیعی و معدنی همواره از مشکلات اقتصادی رنج برده و  توافق سازش با رژیم صهیونیستی نه تنها گشایشی در حل بحران اقتصادی این کشور ایجاد نکرده بلکه اکنون با بحران شدید اقتصادی رو به رو شده است.

وبگردی