شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#جدید

درخواست جدید همسایه افغانستان از طالبان!+جزییات

اس جایشانکار وزیر امور خارجه هند روز چهارشنبه (به وقت محلی) در نشست کشورهای گروه ۲۰ در نیو یورک اعلام کرد طالبان باید تعهدات خود را اجرایی کرده و اجازه ندهد از خاک افغانستان برای اهداف تروریستی استفاده شود.

درخواست جدید همسایه افغانستان از طالبان!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری "ای ان آی"، وزیر خارجه هند ضمن درخواست از جامعه جهانی برای کمک بشر دوستانه به افغانستان گفت: جهان انتظار دارد در افغانستان دولتی تشکیل شود که فراگیر باشد و نماینده همه اقشار جامعه افغانستان باشد. 

وی افزود: جامعه جهانی باید برای ارائه کمک‌های انسان دوستانه به افغانستان با یکدیگر متحد شود. امدادگران باید به افغانستان یک دسترسی بدون دخالت، بدون محدودیت و مستقیم داشته باشند. تعامل هند با افغانستان تاثیر گرفته از روابط تاریخی آن با مردم افغان خواهد بود. قطعنامه ۲۵۹۳ شورای امنیت سازمان ملل که نمایانگر احساسات جهانی است باید رویکرد ما را هدایت کند. 

اس جایشانکار برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر کرده است. وی تاکنون با مقامات ایران، استرالیا، مصر، اندونزی، عربستان، انگلیس و فرانسه دیدار و گفت و گو کرده است. 

در همین حال، نارندرا مودی نخست زیر هند نیز امروز برای ارائه سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، وارد نیو یورک می‌شود. 

رهبران جهان صبح سه شنبه به وقت محلی زیر سایه محدودیت‌ها و تبعیض‌های کرونایی به صورت حضوری و مجازی در نیویورک گرد هم آمدند تا در اجلاس سران هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کنند. 

وبگردی