شهر خبر
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد:

کاهش دما تا ۱۲ درجه در شمال و شمال شرق

کدخبر: 442709
اقتصادنیوز : معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال‌ شرق کشور کاهش دما بین ۹ تا ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس؛ محمد اصغری معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ، درباره آخرین وضعیت جوی کشور عنوان کرد:‌ امروز و فردا در شرق هرمزگان، جنوب‌ شرق کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

وی بیان کرد: امروز و فردا در شمال‌غرب کشور در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خواهد شد؛ همچنین روز یکشنبه هفته آینده این شرایط جوی در شمال‌شرق، جنوب‌غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور حاکم است و روز دوشنبه 5 مهر کاهش کیفیت هوا به علت افزایش سرعت وزش باد در نوار شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: بعدازظهر فردا و روز شنبه 3 مهر در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم. 

اصغری بیان کرد: شنبه پیشِ رو در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه در استان‌های گلستان،‌ مازندران و برخی نقاط خراسان شمالی همچنین هرمزگان وزش باد شدید موقت و رگبار باران خواهیم داشت و روز دوشنبه 5 مهر در برخی نقاط گیلان و مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دما بین 6 تا 10 درجه و روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در شمال‌ شرق کشور کاهش دما بین 9 تا 12 درجه پیش‌بینی می‌شود. 

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران در چهار روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 33 و 24 درجه خواهد بود. 

اصغری افزود: روز آینده شهر‌کرد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 42 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.