شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#داعش#نیروهای مسلح

جزئیات عملیات آزادسازی استان «البیضاء» یمن

یحیی سریع: پایگاه سعودی «ملک خالد» در خمیس‌مشیط را هدف قرار داده‌ایم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام آزادسازی کامل استان راهبردی «البیضاء»، جزئیات عملیات موشکی و پهپادی علیه عناصر القاعده، داعش و همپیمانان ائتلاف سعودی در این استان را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه‌ای ضمن تبریک به مردم یمن به مناسبت سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن که از آن به عنوان «عید انقلاب آزادی و استقلال» یاد کرد، از پیروزی‌های جدید نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مناطق باقی مانده در استان‌ استراتژیک البیضاء طی عملیات «فجر الحریه» خبر داد.

به نوشته «المسیره»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که در عملیات فجر الحریه در درجه نخست، بقایای لانه‌های عناصر القاعده و داعش که با ائتلاف متجاوز به یمن در ارتباطند، هدف قرار گرفت. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ۴۸ ساعت، بخش‌های «الصومعه» و «مسوره» و بخش‌هایی از «مکیراس» را آزاد کردند که مساحت کلی آن به ۲۷۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد.

وی تصریح کرد: «طی پیشروی نیروهای ما برای از بین بردن عناصر تکفیری، هواپیماهای ائتلاف متجاوز بیش از ۳۰ حمله را برای حمایت از این عناصر و جلوگیری از پیشرفت نیروهای ما انجام دادند. نیروی موشکی و پهپادی ما، ۱۰ عملیات برای هدف قرار دادن مواضع دشمن طی این عملیات انجام داد. با این عملیات استان البیضاء به طور کامل آزاد شد».

سرتیپ سریع افزود: نزدیک به ۲۳۰ تکفیری و مزدور دشمن در جریان عملیات فجر الحریه، کشته، زخمی و اسیر شدند. در این میان ۷۰ تکفیری و مزدور کشته، ۱۲۰ نفر زخمی و ۴۰ نفر از آن‌ها به اسارت گرفته شدند. ۱۰ خودروی زرهی و غیرزرهی منهدم یا خسارت دید و نیروهای یمنی تجهیزات نظامی و مهمات زیادی را به غنیمت گرفتند و هفت اردوگاه تکفیری را تحت کنترل درآوردند. نیروهای ما همچنین موفق شدند شماری از شهروندان یمنی را که از سوی تکفیری‌ها به گروگان گرفته شده بودند، آزاد کنند».

منبع: فارس