به گزارش برنا؛ برنامه تلویزیونی «ماه در می‌زند» که به طراحی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد روی آنتن می‌رود، سه‌شنبه شب میزبان اصغر بختیاری، امیر کیایی و حمیدرضا احیایی بود که هر کدام زمانی را در جبهه‌های جنگ گذارنده بودند.

اصغر بختیاری که در سال‌‌های شروع جنگ با دست‌کاری کردن شناسنامه‌اش به جبهه رفته و پس از جبهه به کار مستندسازی مشغول شده قصه ساخت یکی از مستندهایش را اینطور تعریف کرد: در یکی از مجموعه‌های مربوط به بنیاد جانبازان و ایثارگران یک سری وصیت‌نامه پیدا می‌شود که روی پاکت‌های آنها آدرس هم نوشته شده بود. یک خانمی اینها را پیدا کرد و به دنبال کسی گشت که بتواند از آنها استفاده کند. وصیت‌نامه‌ها به صداوسیما رسیدند و صداوسیما هم به من پیشنهاد ساخت مستندی درباره آنها داد.

بختیاری در ادامه گفت: به هر کدام از این افراد زنگ می‌زدیم و می‌گفتیم یک امانتی از زمان جنگ برای شما داریم. بعد با دوربین می‌رفتیم و از واکنش هر کدام از آنها بعد از دیدن وصیت‌نامه‌ای که ۳۲سال قبل نوشته بودند فیلم می‌گرفتیم. اکثرا بعد از دیدن وصیت‌نامه‌ها منقلب می‌شدند.

امیر کیایی یکی از افرادی که پس از سال‌ها وصیت‌نامه دوران جبهه‌اش به دستش رسیده حسش پس از دیدن دست‌نوشته‌اش را اینطور روایت کرد: تعجب کردم از خودم که چقدر ما عوض شدیم. یک زمانی سه صفحه وصیت‌نامه نوشتم و فکر می‌کردیم به همه عالم باید وصیت کنیم ولی الان دیگر آن شور و حال حداقل در من دیگر نیست.

«ماه در می‌زند» هر شب حدود ساعت۱۹و تکرار آن روز بعد ساعت۱۲ روی آنتن شبکه دو می‌رود.