شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#یمن#ارتش

ادعای ائتلاف متجاوز درباره حمله موشکی یمن به جنوب عربستان


ادعای ائتلاف متجاوز درباره حمله موشکی یمن به جنوب عربستان

ائتلاف سعودی امروز از حمله موشکی جدید ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب عربستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل الاخباریه سعودی، ائتلاف متجاوز سعودی امروز اعلام کرد که یک موشک بالستیک به منطقه « جازان» در جنوب عربستان شلیک شده است.

«ترکی المالکی» سخنگوی رسمی ائتلاف سعودی ادعا کرد که این موشک رهگیری شد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاکنون بیانیه‌ای در خصوص این ادعا مطرح نکردند.

روز گذشته ائتلاف سعودی مدعی شد که دو قایق بمبگذاری شده نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی را در الحدیده هدف قرار داد.

ائتلاف سعودی طی روزهای اخیر بارها ادعا کرده است که مناطق جنوبی این کشور هدف چندین پهپاد ارتش و کمیته‌های یمنی قرار گرفته است.

این ادعاهای سعودی در حالی مطرح می‌شود که طرف‌های یمنی سیزدهم دسامبر سال 2018 میلادی (22 آذر 1397 هجری شمسی) در سوئد به توافق آتش‌بس در استان الحدیده دست یافتند، اما ائتلاف متجاوز سعودی تاکنون صدها بار این آتش‌بس را نقض کرده است و گاه و بیگاه به الحدیده حمله می‌کند.

جنبش انصارالله تاکید کرده که ما بر حق مشروع خود در اجرای عملیات‌‌های نظامی پیشرفته بیشتری برای دفاع از کشور عزیز و ملت بزرگمان تا زمان توقف تجاوزات و رفع محاصره تأکید داریم و نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند به نبردهای جهادی خود تا آزادسازی کامل زمین‌‌های کشور و رسیدن به آزادی و استقلال ادامه خواهند داد.

حکومت آل سعود ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 هجری شمسی، کشور عربی فقیر یمن را آماج تجاوزات زمینی، هوایی و دریایی خود قرار داد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

انتهای پیام/