شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#دولت بایدن

تماس نمایندگان جمهوریخواه با «احمد مسعود»/ بایدن طالبان را به رسمیت نشناسد


تماس نمایندگان جمهوریخواه با «احمد مسعود»/ بایدن طالبان را به رسمیت نشناسد

دو نماینده جمهوریخواه آمریکا پس از تماس با رهبر جبهه مقاومت پنجشیر از دولت بایدن خواستند تا در برابر فشارها برای برسمیت شناختن طالبان مقاومت کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «لیندسی گراهام» رئیس کمیته قضایی سنا و «مایکل والتز» نماینده فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا در تماس با «احمد مسعود» رهبر جبهه مقاومت پنجشیر از تعهد او برای مقاومت برابر طالبان و «دفاع از حقوق و آزادی‌های اساسی بشر» قدردانی کردند.

والتز و گراهام پس از این تماس در بیانیه‌ای گفتند که طالبان در سراسر افغانستان «منفور» است و «به نفع آمریکا است که طالبان توسط جامعه بین‌المللی مشروعیت پیدا نکند».

این نمایندگان جمهوریخواه در ادامه نیز از دولت بایدن خواستند تا «در برابر هرگونه تلاش برای به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت افغانستان و تلاش‌ها برای ارائه نمایندگی به طالبان در سازمان ملل مقاومت کند».

گراهام و والتز پیش از این نیز با پیشنهاد قطعنامه‌ای خواستار تحریم طالبان و قرار دادن آن در فهرست گروه‌های تروریستی شده بودند.

بر اساس قطعنامه پیشنهادی، وزارت خارجه آمریکا علاوه بر قرار دادن نام طالبان در فهرست سازمان‌های تروریستی باید همه دارایی‌های دولت افغانستان در آمریکا را توقیف و بلوکه کند و از سایر کشورها نیز بخواهد تا اقدامات مشابهی را انجام دهند.

این قطعنامه همچنین از وزارت خارجه آمریکا خواسته است تا تصرف طالبان بر افغانستان را یک کودتا اعلام و از قدرت و نفوذ خود استفاده کرده و از موسسات بین‌المللی بخواهد تا مانع دسترسی طالبان به منابع مالی شوند.

انتهای پیام/.