شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تعطیل#منابع

شهادت یک آزاده فلسطینی در نتیجه اهمال پزشکی زندان رژیم صهیونیستی/ اعتصاب در بیت لحم

شهادت یک آزاده فلسطینی در نتیجه اهمال پزشکی زندان رژیم صهیونیستی/ اعتصاب در بیت لحم

منابع فلسطینی از شهادت حسین مسالمه، آزاده فلسطینی ساکن بیت لحم در بیمارستانی در رام‌الله خبر دادند. در پی شهادت این اسیر فلسطینی در استان بیت لحم اعتصاب عمومی آغاز شده و تمامی مغازه‌ها و مراکز تجاری تعطیل شدند، در اردوگاه الدهیشه نیز راهپیمایی برپا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطین در بیانیه‌ای از شهادت حسین مسالمه، آزاده فلسطینی ساکن بیت لحم که دچار سرطان خون بود، در بیمارستانی در رام‌الله خبر داد.

وضعیت سلامت این آزاده فلسطینی در نتیجه اهمال پزشکی مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی در دوران اسارت رو به وخامت نهاده بود تا اینکه در نهایت ساعاتی پیش به شهادت رسید.

موسسه‌های حامی اسرای فلسطینی نیز در پی شهادت مسالمه مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی را به اهمال پزشکی عامدانه در حق اسرا متهم کردند.

مسالمه با اینکه به بیماری سرطان خون مبتلا بود، ۱۸ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر برد و این رژیم از ارائه خدمات درمانی لازم به او خودداری کرد و همین مساله به وخامت هرچه بیشتر حال او و شهادتش منجر شد.

مقامات رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۱ حکم آزادی مسالمه ۳۹ ساله را صادر کردند و او به بیمارستان "هداسا" در شهر قدس منتقل شد. او دو هفته پیش به یکی از بیمارستان‌های شهر رام‌الله منتقل شد و در نهایت به شهادت رسید.

شهید مسالمه در سال ۲۰۰۲ بازداشت شده و حکم ۲۰ سال حبس برایش صادر شد. او این سال‌ها را در زندان‌های مختلف رژیم صهیونیستی گذراند که آخرین آنها زندان النقب بود. شهید مسالمه مدت دو سال از درد و بیماری رنج می‌برد و رفته رفته وضعیت جسمانی‌اش وخامت پیدا می‌کرد تا اینکه دو ماه قبل بیماری سرطان او تشخیص داده شد.

مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد: در این مدت مدیریت زندان‌های رژیم اشغالگر در انتقال شهید مسالمه به بیمارستان تعلل کرد تا اینکه در اواخر سال ۲۰۲۰ مشخص شد او به سرطان مبتلا است و بیماری او در مرحله پیشرفته‌ای است و در ادامه به بیمارستان "سوروکا"ی رژیم صهیونیستی منتقل شد.

در پی شهادت این آزاده فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، امروز (پنج‌شنبه) اعتصاب عمومی در استان بیت لحم آغاز شده و تمامی مغازه‌ها و مراکز تجاری برای بزرگداشت این شهید تعطیل شدند.

همچنین پس از اعلام شهادت مسالمه، در اردوگاه الدهیشه راهپیمایی برپا شد.

انتهای پیام