شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سرمایه گذاری

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد

مقایسه صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله / ادامه روند نزولی صندوق ها در آخرین هفته تابستان

صندوق‌های ETF «سهامی» در هفته‌ای که گذشت، به طور متوسط ۶.۲ درصد افت کردند و صندوق‌های مبتنی بر طلا، به طور میانگین با کاهش ۲.۱درصدی قیمت مواجه شدند.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ صندوق‌های معامله‌پذیر سرمایه‌گذاری در سهام در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۶.۲درصد افت قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۵.۱درصد کاهش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس افت ۶.۸درصدی را به ثبت رسانید.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام (سهامی، مختلط و شاخصی)

بیشترین بازدهی هفتگی قیمت، ۱.۱درصد و مربوط به صندوق سپهر اندیشه نوین (صنوین) بود، در حالی که هیچ صندوقی شاهد رشد ارزش دارایی‌های خود نبود.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق شاخصی بازار آشنا اختصاص داشت؛ صندوق «وبازار» هم‌جهت با تنزل ۴.۹درصدی ارزش دارایی‌های تحت تملکش با افت ۱۱درصدی قیمت مواجه شد.

صندوق مدیریت ثروت بازنشستگی (مدیر) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد. زیرا قیمت آن روی تابلو ۱۴.۳درصد زیرNAV  ابطال قرار دارد. صندوق فراز داریک نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۱۲درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.

صندوق‌های دولتی

در طول هفته صندوق واسطه‌گری مالی یکم ۷.۹درصد کاهش قیمت داشت و ارزش سبد بانکی و بیمه‌ای آن ۷.۴درصد کاهش یافت. دومین صندوق دولتی یعنی صندوق پالایشی یکم ۵.۶درصد افت قیمت داشت درحالی که از ارزش سبد دارایی‌های پالایشگاهی آن ۱.۵درصد کاسته شد. بدین ترتیب قیمت «دارا یکم» ۲۷درصد و «پالایش» ۱۹.۴درصد زیر NAV ابطال بسته شد.

صندوق‌های کالایی (طلا و زعفران)

در طول هفته جاری، صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین زیان ۲.۱درصدی را به سرمایه‌گذاران خود تحمیل کردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۱.۲درصد افت قیمت داشت و ۱.۳درصد زیر قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

از میان صندوق‌های کالایی، صندوق ETF طلای سرخ نوویرا (نهال) بهترین بازدهی (۸.۹درصد) را به نام خود ثبت کرد، حباب منفی صندوق گروه زعفران سحرخیز نیز به ۱۳.۵درصد رسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

صنذوق‌های قابل معامله 00.06.31

بازدهی هفتگی صندوق‌ها 00.06.31