شهر خبر

یک روایت متفاوت از شخصیت حاج هاشم امانی

کدخبر: 442668
اقتصاد نیوز : احمد کریمی اصفهانی، چهره سیاسی اصولگرا درباره نقش حاج هاشم امانی در ترور حسنعلی منصور، کمک به خانواده انقلابیون در دوران مبارزه و تلاش ایشان در مبارزات علیه پهلوی و همچنین ارتباط ایشان با فداییان اسلام گفت: ابتدا باید گفت حاج هاشم امانی از السابقون السابقون بوده است. شخصیتی که به دلیل تولد و رشدش در یک خانواده مذهبی، اولین ویژگی اش تدین او بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، احمد کریمی اصفهانی، چهره سیاسی اصولگرا می گوید: حاج هاشم امانی به عنوان یک فرد متدین تمام عیار، انقلابی، ولایت پذیر و کمک کار تمام مستضعفین و یک کاسب ارزنده شناخته شده بود.

احمد کریمی اصفهانی، چهره سیاسی اصولگرا درباره نقش حاج هاشم امانی در ترور حسنعلی منصور، کمک به خانواده انقلابیون در دوران مبارزه و تلاش ایشان در مبارزات علیه پهلوی و همچنین ارتباط ایشان با فداییان اسلام گفت: ابتدا باید گفت حاج هاشم امانی از السابقون السابقون بوده است.  شخصیتی که به دلیل تولد و رشدش در یک خانواده مذهبی، اولین ویژگی اش تدین او بوده است. 

تدین حاج هاشم، او را وادار کرد به تکلیفش عمل کند

او افزود: تدین حاج هاشم امانی او را وادار کرد که باید به تکلیفش عمل کند. در واقع یکی از بهترین تکلیف ها، این است که انسان از ولایتش حمایت کند چون اگر کسی از ارکان اسلامی که یکی از آن، ولایت است را نداشته باشد سایر ویژگی هایش مثل نماز و روزه و حج و ...  را  هم نمی تواند رعایت کند. 

حاج هاشم تابع ترین فرد نسبت به ولایت و تکلیف گرا بود

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره ویژگی های شخصیتی هاشم امانی و نقشش در ترور حسنعلی منصور، خاطرنشان کرد: آقای امانی به دلیل تدین از کسانی بود که تابع ترین فرد نسبت به ولایت بود. فردی فکور و آرامی بود شاید کسی که به عنوان یک فرد انقلابی شناخته می شود در قضیه حسنعلی منصور، حضور داشت و هیچ کس فکر نمی کرد ایشان در این کار با عظمت حضور داشته باشد اما تدین شان، آنها را به سمت وظیفه و تکلیف سوق داد. 

روایت کریمی اصفهانی از شخصیت هاشم امانی/ او تکلیف گرا بود و هیچ توقعی نداشت

او با اشاره به مبارزات حاج هاشم امانی در دوران شاه، بیان کرد: حاج هاشم تکلیف گرا و فردی مقاوم بود به گونه ای که 13 سال از دوران شاه را بدون اینکه خم به ابرو بیاورد در زندان سپری کرد. قبل از آن هم از هیچ چیز دریغ نمی کرد چه در فداییان اسلام و قیام سال 42 حضرت امام و بعدها در کنار سایر دوستان.

حاج هاشم نه تنها بعد از انقلاب در انجام تکلیفش کوتاهی نکرد بلکه توقعی هم نداشت

کریمی اصفهانی تاکید کرد: شاید ایشان از کسانی بود که برای زندانی ها هم عنوان آرامش داشت و در زندگی هم آرام بود چون این آرامش را برای خود تکلیف تلقی کرده بود. با همین آرامش زندگی کرد و دوستانشان هم در کنارش، آرامش داشتند. بعد از انقلاب، ایشان در انجام تکلیفش، نه تنها کوتاهی نکرد بلکه توقعی هم نداشت. آن هم حاج هاشمی که آن همه زندانی و زجر و شکنجه را تحمل کرد. حاج هاشمی که این همه مصیبت ها را یکی پس از دیگری پشت سرگذاشته است بعد از انقلاب هم، فردی بسیار آرام و پرظرفیت بود که هیچ توقعی هم نداشت.

این چهره سیاسی اصولگرا در پایان اشاره کرد: بنابراین می توان گفت حاج هاشم امانی به عنوان یک فرد متدین تمام عیار، انقلابی، ولایت پذیر و کمک کار تمام مستضعفین و یک کاسب ارزنده شناخته شده بود. برای خانواده بزرگ ایشان هم که بعد از انقلاب برای جامعه بسیار مفید بودند از خدای منان طلب صبر دارم.