شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیسی#کودکان#فرانسه#کرونا#نوجوانان#تعداد

کرونا در اروپا| از جعل گواهی گذر سلامت در فرانسه تا افزایش اختلالات روانی در بین کودکان انگلیسی


کرونا در اروپا| از جعل گواهی گذر سلامت در فرانسه تا افزایش اختلالات روانی در بین کودکان انگلیسی

یک کارمند مرکز واکسیناسیون در فرانسه به دلیل جعل تعداد زیادی گواهی گذر سلامت به حبس تعلیقی محکوم شده و آمارها از افزایش اختلالات روانی در بین کودکان و نوجوانان انگلیسی پیامد بحران کرونا خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم کرونا همراه با همه عواقب سیاسی اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا جولان داده و دردسرهای بیشتری ایجاد می کند.

شرکت مدرنا از پایان کرونا در یک سال آینده خبر داد

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که ایتفان بنسل، رئیس شرکت تولید کننده واکسن مدرنا از پایان همه گیری کرونا در یک سال آینده خبر داده است. وی تاکید کرد که تا اواسط سال 2022 به اندازه کافی واکسن برای واکسینه کردن همه انسان ها موجود خواهد بود. وی افزود: از آن زمان کووید 19 به یک سرماخوردگی معمولی تبدیل خواهد شد و در عرض یک سال این بیماری تمام خواهد شد.

تداوم روند کاهشی ابتلا به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 10696 مورد ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به 63.1 کاهش پیدا کرده است. همچنین در این مدت در آلمان 115 نفر دیگر در اثرابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

تاثیر شدید کرونا بر سلامت روان کودکان انگلیسی

نتایج یک بررسی نشان می دهد که این پاندمی به شدت بر سلامت روانی کودکان و نوجوانان در انگلیس تاثیر گذاشته است. بر اساس اطلاعات سرویس بهداشت ملی انگلیس NHS در سه ماهه دوم سال 2021 حدود 190271 کودک و نوجوانان تا سن 18 سال که تقریبا تعداد آن ها دو برابر مدت مشابه زمانی در سال گذشته بوده است از این نظر تحت درمان قرار داشتند. این در حالی است که در سال قبل از آن تنها 97342 کودک با اختلالات روانی تحت درمان قرار داشتند. تعداد درمان های فوری هم به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

یکی از مسئولین بهداشتی در انگلیس که در این باره تحقیق کرده است گفته است: این همه گیری تاثیر مخربی بر سلامت روانی ملت ما داشته، اما به صورت فزاینده این مسئله مشخص می شود که کودکان و نوجوانان به صورت ویژه از عواقب روانی این بحران رنج برده‌اند. وی از وزیر آموزش و پرورش خواسته که سلامت روان کودکان و نوجوانان را در اولویت قرار داده و بودجه لازم برای آن را تامین کند.

جعل گذر سلامت در فرانسه

یک نوجوان فرانسوی هم به دلیل جعل گذر سلامت بهداشت به حبس تعلیقی محکوم شد. وی که یکی از کارکنان مرکز واکسیناسیون در شهری در جنوب غربی فرانسه بوده روز چهارشنبه اعتراف کرد که 24 گذرنامه جعلی بهداشتی برای اقوام خود صادر کرده است. وی به یک سال و نیم حبس محکوم شد.

این کارمند زن اعتراف کرده که این اقدام را برای تنها دوستان و خویشاوندان خود انجام می داده چرا که آن ها تمایل به زدن واکسن نداشتند و می خواستند امکان ورود به رستوران ها و سینماها و اماکن فرهنگی را داشته باشند.

بر اساس قواعد حاکم بر فرانسه افراد باید برای بازدید از بسیاری اماکن عمومی گواهی گذر سلامت که در آن نشان داه می شود فرد واکسینه شده از کرونا بهبود یافته و یا تست کرونایش منفی همراه داشته باشند.

از آغاز مدارس در یونان معلمان در این کشور همواره در معرض انتقادها و عصبانیت والدین منتقد به قواعد کرونایی قرار می گیرند.

هشدار درباره عواقب افراط گرایی در بین گروه‌های منکر کرونا در آلمان

وزارت کشور آلمان هم درباره به افراط کشیده شدن رویکرد منکران کرونا در این کشور و گروه های وابسته به آن ها هشدار داده است. سخنگوی وزارت کشور آلمان روز چهارشنبه در سخنانی در برلین ضمن محکوم کردم قتل یک صندوقدار در آلمان توسط یک فرد منکر کرونا و ناقض قواعد کرونایی درباره افراط گرایی در این گروه ها هشدار داده و خواستار رسیدگی و در نظر گرفتن عواقب برای این گونه اقدامات شد.

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان هم در این باره گفت: همه این گونه رفتارها بسیار ناراحت کننده و غیر قابل قبول است. ما باید جلوی چنین اقدامات وحشیانه‌ای را بگیریم.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 6,794 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 58 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم طی 24 ساعت 34,460 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 166 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم طی 24 ساعت 3,970 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 49 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم طی 24 ساعت 2,840 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 102 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به‌ حال در فرانسه 6,971,493 نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 116,309 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 7,530,103 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 135,621 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به‌ حال 4,645,853 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 130,488 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به‌ حال 4,940,824 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 86,085 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تابه‌حال 4,175,557 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 93,770 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/