شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصفهان#نشست خبری#کودک و نوجوان

نشست خبری سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان برگزار شد


نشست خبری سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان برگزار شد

پوستر رسمی جشنواره فیلم کودک و نوجوان ۳۴ با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان 34 برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که به صورت زنده در اصفهان برگزار شد، پوستر رسمی این دور از جشنواره رونمایی شد. علیرضا تابش که دبیری این جشنواره را برعهده دارد در خصوص پوستر و شعار رسمی این دور از جشنواره بیان کرد: در آستانه اربعین حسینی هستیم. یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی را در هفته دفاع مقدس هم که برای دفاع از مام وطن جنگیدند گرامی می‌داریم. او افزود: خوشحالم که در کنار شهردار اصفهان پوستر جشنواره را رونمایی می‌کنیم. جشنواره کودک و شهر اصفهان پیوند ناگسستنی با هم دارند و همکاران ما در دبیرخانه دائمی جشنواره در اصفهان، در حال تلاش برای ساخت موزه اسناد جشنواره هستند. شعار جشنواره امسال که در پوستر هم متجلی شده «سینما، سرزمین خیال» است.

وی بعد از این و در آغاز برگزاری نشست خبری با یاد و ادای احترام شهدای مدافع سلامت سخنان خود را آغاز کرد و گفت با اعضای شورا جلساتی داشتیم تا شعار مناسب امسال را انتخاب کنیم که به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شرایط کنونی بچه‌های دنیا هیچ چیز بهتر از امید و خیال نیست. من برای سینما شأن حفظ امید و نشاط را قائلم و این شعار با توجه به این موضوع انتخاب شد. برای همین احساس می‌کنم که این شعار، شعار عملیاتی است که سینماگران ما با سر زدن به دنیای خیال بچه‌ها را شاد می‌کنند. امیدوارم که فعالیت‌های فرهنگی به شکل اولش برگردد و شاهد نشست‌های تخصصی مانند سابق باشیم.

550 اثر در بخش ملی و جهانی جشنواره به دبیرخانه رسید. این آثار را رصد کردند و کل آثار ملی امسال 438 اثر هست که 392 اثر سینمایی با مقرات جشنواره منطبق بود و مورد انتخاب و بررسی قرار گرفت و امسال این آثار به این ترتیب متقاضی چشنواره هستند. در این دور از جشنواره در بخش وب سری 12 اثر، پویانمایی کوتاه 120 اثر، فیلم کوتاه داستانی 215 اثر، بلند سینمایی 45 اثر هستند. اما از این میان  آثار راه یافته به مسابقه شامل 10 وب سری انتخاب شده است. همچنین از میان کل این آثار که بررسی کردیم 16 اثر با موضوع کرونا است که در بخش آن کرونا روایت شرکت داده می‌شود. 

وی در ادامه تعداد آثار راه یافته دیگر را علام کرد: در پویانمایی 15 اثر، فیلم کوتاه 17 اثر، بلند سینمایی نیز 18 اثر دارد. اما  فیلم‌های بلند سینمایی که قرار است در سینمای اصفهان و تهران اکران شود را اعلام می‌کنم که به صورت فیزیکی قابل تماشا هستند همینطور از طریق پلتفرم‌هایی که اعلام شده است فیلم‌های جشنواره اکران آنلاین می‌شود. اما اسامی‌ فیلم‌های بلند سینمایی جشنواره  به شرح زیر است:

بلوت ساخته مرتضی رحیمی،  بامبالا ساخته  سید حجکمال سید حاتمی، برزنگی ساخته حسین قاسمی جامی، پسران دریا ساخته افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی، ترانه‌های پدرانه ساخته محمد بصیری، داستان‌های هزار و یک روز تولید مشترک ایران و ژاپن به تهیه کنندگی و کارگردانی حبیب احمد زاده، زندگی و زندگی ساخته  علی قوی تن، شهر گربه‌ها ساخته سید جواد هاشمی، لیپار ساخته حسین ریگی و  یدو ساخته مهدی جعفری .

تابش بیان کرد: در بخش خارجی 10 فیلم خارجی است که 2 فیلم آن ایرانی است که شامل یدو و پسران دریا است که در جهانی هم شرکت می‌کنند.در بخش فیلم کوتاه هم 13 فیلم کوتاه داریم که 10 تا خارجی و 3 تا ایرانی است. کشورهای خارجی که در این جشنواره شرکت می‌کنند کشورهایی مانند هند، رسویه، لبنان، کروسی، نروژ، بوسنی و هرزه‌گوین و...

وی اسامی داوران جشنواره در بخش ملّی را به شرح زیر اعلام کرد:  مهین جواهریان، کلاره عباسی، بهروز شعیبی، سهیل موفق، رضا درستکار، و بهرام دهقانیار. در بخش جهانی نیز داوران زیادی از کشورهای فرانسه،آلمان، شیلی، سوئد و... داریم که بصورت آنلاین جشنواره را داوری می‌کنند.

این نشست در حال تکمیل است...