شهر خبر

توصیه نمایندگان کنگره آمریکا برای اعمال تحریم علیه ۳۵ شهروند روسیه


توصیه نمایندگان کنگره آمریکا برای اعمال تحریم علیه 35 شهروند روسیه

کمیته مقررات مجلس نمایندگان کنگره آمریکا لایحه قانونی را مورد تأیید قرار داده که خواستار تحریم ۳۵ شهروند روسیه - از جمله سخنگوی کرملین، نخست وزیر و وزیر بهداشت، به اتهام احتمال مشارکت در نقض حقوق بشر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، کمیته مقررات و آیین‌ نامه مجلس نمایندگان کنگره آمریکا روز چهارشنبه لایحه قانونی مربوط به اعمال تحریم‌هایی علیه 35 شهروند روسی که در فهرست آنها اسامی چند وزیر و برخی رجال اجتماعی معروف نیز دیده می‌شود، را مورد تأیید قرار داد.  

در این سند قانونگذاران آمریکایی ادعا کرده‌اند که شهروندان روس مورد تحریم قرار گرفته، "ممکن است" در نقض حقوق بشر در روسیه مشارکت داشته باشند. شناخته شده‌ترین شخصیت‌های سیاسی روسی گنجانده شده در این فهرست تحریم‌ها - "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین و "میخائیل میشوستین" نخست وزیر روسیه هستند.

در حال حاضر این قانون که جنبه توصیه‌ای دارد، باید مورد تأیید مجلس نمایندگان کنگره در ترکیب کامل آنها قرار گرفته و سپس دولت ایالات متحده می‌تواند در صورت تمایل آن را به اجرا بگذارد.

"ولادیمیر جباروف" نائب رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه در واکنش به این فهرست تحریم‌های جدید، یادآور شد که نمایندگان کنگره آمریکا با چنین اقداماتی و به‌رغم تمایل "جو بایدن" رئیس جمهوری این کشور، تلاش می‌کنند تا روابط با روسیه بیش از پیش تیره شود.

این سناتور روس تأکید کرد، اعمال چنین تحریم‌هایی علیه مقامات بلندپایه روسیه، از جمله نخست وزیر میشوستین، غیرقابل قبول است و یادآور شد، از منطق قانونگذاران آمریکایی بسیار تعجب کرده که "میخائیل موراشکو" وزیر بهداشت روسیه نیز در این فهرست گنجانده شده است.

انتهای پیام/